Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία των ασθενών που θέλουν να κλείσουν τηλεφωνικά ραντεβού με τους γιατρούς των δημοσίων νοσοκομείων, των Κέντρων υγείας και άλλων υγειονομικών δομών, μέσω των τετραψήφιων και πενταψήφιων αριθμών ιδιωτικών εταιριών που χρεώνουν υπέρογκα ποσά τους πολίτες.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της Ένωσης Ασθενών, Βάσω Ραφαέλα Βακουφτσή, θα έπρεπε να υπάρχει μόνο ένα τηλεφωνικό νούμερο όπου ο ασθενής θα μπορούσε να κλείνει το ραντεβού του με το γιατρό στο κοντινότερο νοσοκομείο που υπάρχει διαθέσιμο ανοιχτό ραντεβού. Σήμερα ωστόσο υπάρχουν πολλοί τετραψήφιοι ή πενταψήφιοι αριθμοί που ο καθ΄ένας έχει διαφορετικές χρεώσεις, υπάρχει μεγάλη αναμονή στις κλήσεις και ο ασθενής δεν βρίσκει ανοιχτό ραντεβού και είναι αναγκασμένος να καλεί εκ νέου στην αρχή κάθε μήνα για να κλείσει με την ιατρική ειδικότητα που έχει ανάγκη.
«Το σύστημα αυτό δεν είναι εύχρηστο για τον πολίτη και ιδιαίτερα για τους ηλικιωμένους. Για παράδειγμα υπάρχει το 1535 με χρεώσεις που ξεκινούν 30 λεπτά, υπάρχει το 14741 με 1,05 ανά κλήση από σταθερό και 1,66 από κινητό. Επίσης υπάρχει το 14500 που όμως είναι μόνο για έξι νοσοκομεία, με 0,83 ευρώ ανά λεπτό από σταθερό, 1,31 ευρώ το πρώτο λεπτό και μετά ανά δευτερόλεπτο» είπε στο topontiki.gr η κυρία Βακουφτσή.
Επίσης το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου έχει δικό του πενταψήφιο το 14741 με 1,08 από σταθερό τηλέφωνο, ανά κλήση και με 1,83 ευρώ από κινητό ανά κλήση.
«Για παράδειγμα στη δική μου περίπτωση θέλω έναν ενδοκρινολόγο, έναν γαστρεντερολόγο και έναν δερματολόγο και όλοι οι γιατροί μου είναι σε διαφορετικά νοσοκομεία και παίρνω διαφορετικά τετραψήφια για να κλείσω ραντεβού. Όμως ένας άνθρωπος άνω των 75- 80 ετών δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί γιατί δεν ξέρει πού να πάρει τηλέφωνο» μας είπε η κυρία Βακουφτσή.
Αξίζει να τονισθεί ότι εκτός από το κόστος που επιβαρύνει κυρίως τους ηλικιωμένους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές πλατφόρμες της ΗΔΙΚΑ, όπου μπορεί κανείς να κλείσει δωρεάν ραντεβού με τους γιατρους του ΕΟΠΥΥ και νοσοκομείων, είναι και η κακή εξυπηρέτηση όπως καταγγέλλει στο topontiki.gr η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ασθενών, Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων των παιδιών με ρευματικά νοσήματα «ΡευΜΑζην» Κατερίνα Κουτσογιάννη: «Έχουμε πολλές καταγγελίες από τα μέλη μας που μας αναφέρουν ότι δεν μπορούν να κλείσουν ραντεβού, καθώς όλα είναι κλεισμένα από τις αρχές του μήνα. Και αντί να υπάρχει η δυνατότητα να κλείσουν για τον επόμενο μήνα ή όποτε υπάρχει διαθεσιμότητα, τους υποχρεώνουν να καλούν εκ νέου στις αρχές κάθε μήνα. Αυτό το σύστημα μας ταλαιπωρεί και πρέπει το υπουργείο Υγείας να το δει με μεγαλύτερη προσοχή».
Σημειώνεται, ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του υπουργείου Υγείας, για νέο τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό όπου θα μπορούν οι πολίτες να καλούν δωρεάν για να κλείσουν ραντεβού με τους γιατρούς στα νοσοκομεία της χώρας, στα κέντρα υγείας, σε όλες τις δημόσιες υγειονομικές δομές αλλά και σε γιατρους του ΕΟΠΥΥ, όπως έχει ανακοινώσει στη Βουλή ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης. Μάλιστα, ο ίδιος έχει δεσμευτεί ότι αυτός ο αριθμός θα τεθεί σε λειτουργία από τον Ιούνιο του 2025. Έως τότε όμως η ταλαιπωρία και το κόστος της χρέωσης θα επιβαρύνει διαρκώς τους πολίτες.
Διαβάστε επίσης:
Φυτοοιστρογόνα: Πρέπει να τα τρώμε;