Το ζήτημα της άμεσης επανεξέτασης της εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου σε συνεργεία και επαγγελματικές επιχειρήσεις οχημάτων θέτει ο Βουλευτής Φθιώτιδας Γιάννης Σαρακιώτης, μέσω ερώτησής του προς τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως αναφέρει ο κ. Σαρακιώτης, η έναρξη εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου χωρίς προηγούμενη διαβούλευση ή τεχνική-εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ υπενθυμίζει ότι το μέτρο προκάλεσε και την κινητοποίηση επαγγελματιών του κλάδου στη Λαμία και σε ολόκληρη τη χώρα. Μάλιστα, ο Βουλευτής Φθιώτιδας συνάντησε πρόσφατα εκπροσώπους των εν λόγω επαγγελματιών και άκουσε τις ενστάσεις τους, που αφορούν: α) την απόλυτη έλλειψη διαβούλευσης με τους αρμόδιους φορείς, που εκπροσωπούν τις μικρές επιχειρήσεις, β) την υποχρεωτική εφαρμογή χωρίς μεταβατική περίοδο και χωρίς προηγουμένως την παροχή εκπαιδευτικής ή τεχνικής υποστήριξης και γ) την ανάγκη απλοποίησης της πλατφόρμας, η οποία παρουσιάζει πολύπλοκη λειτουργία και τεχνικές δυσλειτουργίες. Με αυτόν τον τρόπο, όπως επισημαίνεται, επιβάλλονται υπέρμετρα οικονομικά και γραφειοκρατικά βάρη στις επιχειρήσεις, οι οποίες κατά τεκμήριο είναι μικρές και ευάλωτες.
Επιπροσθέτως, τα συνεργεία και οι υπόλοιπες επαγγελματικές επιχειρήσεις οχημάτων έχουν μείνει εκτός των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τη μετάβασή τους στη νέα ψηφιακή εποχή, ενώ επιμέρους προβλήματα προκύπτουν και όσον αφορά την επισκευή ηλεκτρικών/υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς οι φανοποιοί δε δύνανται να προβούν σε επέκταση του υφισταμένου πεδίου της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος του, επομένως και της αδείας λειτουργίας της επιχειρήσεως τους, προκείμενου να προβαίνουν νόμιμα στην επισκευή ηλεκτρικών/υβριδικών οχημάτων. Παράλληλα, σε εκκρεμότητα παραμένει το κατά πόσο είναι ενεργό το θεσπισθέν ψηφιακό μητρώο συνεργείων και τεχνιτών επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων.
- Advertisement -
Σύμφωνα με τον κ. Σαρακιώτη: «H εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου απαιτεί συνολική επανεξέταση. Πρόκειται για ένα μέτρο που εφαρμόστηκε αιφνιδιαστικά, χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τα θεσμικά όργανα και τους φορείς που εκπροσωπούν τις μικρές επιχειρήσεις, επιβλήθηκε χωρίς μεταβατική περίοδο, χωρίς τεχνική ή εκπαιδευτική υποστήριξη παρά την πολυπλοκότητα και δυσλειτουργία της πλατφόρμας, προκαλεί σοβαρή οικονομική και γραφειοκρατική επιβάρυνση, αντί να ενισχύει ουσιαστικά τη διαφάνεια και τη ψηφιοποίηση. Το πρόβλημα είναι ακόμη πιο οξυμένο, δεδομένης της διαχρονικής εξαίρεσης των συνεργείων και των επιχειρήσεων οχημάτων από την πρόσβαση σε χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ, η οποία μπορούσε να στηρίξει την ψηφιακή αναβάθμιση, την ενεργειακή αυτονομία και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Όπως δηλώνουν και οι επαγγελματίες του κλάδου, η ενσωμάτωση στη νέα εποχή και η ψηφιακή μετάβαση επιδιώκονται και από τους ίδιους, αρκεί να πραγματοποιείται με σεβασμό στις πραγματικές δυνατότητες και ανάγκες και να συνιστά προϊόν διαλόγου, μακριά από λογικές “αποφασίζομεν και διατάσσομεν”».