Η West Japan Railway ανακοίνωσε τα σχέδιά της να κατασκευάσει τον πρώτο τρισδιάστατα εκτυπωμένο σιδηροδρομικό σταθμό στον κόσμο, σε μια ακατοίκητη περιοχή στην επαρχία Γουακαγιάμα. Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της Ιαπωνίας ποικίλλουν σε μέγεθος και λειτουργία- από μικρές αγροτικές εγκαταστάσεις έως μεγάλοι αστικοί κόμβοι. Ορισμένοι διαθέτουν οινοποιεία, ενώ άλλοι στεγάζουν αρχαία ερείπια.
Ο σιδηροδρομικός σταθμός Χατσουσίμα θα είναι μια μονοώροφη σκυροδετημένη κατασκευή με ύψος 2,6 μέτρα, πλάτος 6,3 μέτρα και βάθος 2,1 μέτρα. Ο στόχος του έργου είναι να προσφέρει μια αποτελεσματική λύση για την κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών, όταν η ανακαίνιση παλαιών εγκαταστάσεων παρουσιάζει προκλήσεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.
Η κατασκευαστική εταιρεία Serendix, η οποία ειδικεύεται στην τρισδιάστατη εκτύπωση, θα κατασκευάσει τα εξαρτήματα τα οποία θα συναρμολογηθούν επί τόπου. Η συναρμολόγηση αναμένεται να ξεκινήσει μετά την αναχώρηση του τελευταίου τρένου στις 25 Μαρτίου. Αυτή η μέθοδος θα επιταχύνει σημαντικά τη διαδικασία κατασκευής, επιτρέποντας την κατεδάφιση του παλιού σταθμού Χατσουσίμα και την πλήρη λειτουργία του νέου σε μόλις έξι ώρες.
Μειώνοντας σημαντικά το χρόνο, την εργασία και το κόστος, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει επίσης μεγαλύτερη ευελιξία στον σχεδιασμό, ξεπερνώντας τα τυπικά ορθογώνια και τρίγωνα που χρησιμοποιούνται συνήθως στην κατασκευή. Σε αντίθεση με τις συμβατικές μεθόδους κατασκευής σκυροδέματος που βασίζονται σε ξυλότυπους – ξύλινα ή μεταλλικά πλαίσια που διαμορφώνουν το χυτό σκυρόδεμα – η τρισδιάστατη εκτύπωση επιτρέπει την υλοποίηση πιο περίπλοκων και εξατομικευμένων σχεδίων.
Η JR West επέλεξε τον σταθμό Χατσουσίμα λόγω της παραθαλάσσιας θέσης του, η οποία επιτρέπει στην εταιρεία να αξιολογήσει την αντοχή του κτιρίου στην έκθεση στον θαλασσινό αέρα. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να αξιολογήσει το κόστος κατασκευής, συντήρησης και διαχείρισης με στόχο την επέκταση του έργου στο μέλλον.
«Ο εξωτερικός σχεδιασμός στοχεύει στη δημιουργία ενός σταθμού που θα αντανακλά τα μοναδικά χαρακτηριστικά της περιοχής και θα είναι φιλικός προς τους κατοίκους, συμβάλλοντας στην περιφερειακή συνύπαρξη», αναφέρει η εταιρεία.
«Θα επαληθεύσουμε πλήρως την οικονομική αποτελεσματικότητα της κατασκευής και της συντήρησης του σταθμού. Χρησιμοποιώντας το κτίριο του σταθμού που θα κατασκευαστεί αυτή τη φορά ως βασικό μοντέλο, θα εξετάσουμε τη δυνατότητα επέκτασής του σε άλλους σταθμούς», καταλήγει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
ΠΗΓΗ: Interesting Engineering
www.ertnews.gr