Η περίφημη ρήση του Κωνσταντίνου Καραμανλή ότι στην Ελλάδα για να δείξει την ώρα το ρολόι δεν αρκεί να το κουρδίζεις, αλλά ενίοτε πρέπει να γυρνάς και τους δείκτες με το χέρι, φαίνεται πως εξακολουθεί να ισχύει στον τρόπο λειτουργίας του κράτους έστω κι αν βρισκόμαστε στο 2025.
Τελευταίο παράδειγμα αυτής της διαπίστωσης, η υπόθεση της δωρεάν στάθμευσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στους δήμους της χώρας, που λίγο έλειψε να τιναχτεί στον αέρα από καθυστερήσεις και ασυνεννοησίες.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πριν από λίγες μέρες, έκπληκτοι οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων άρχισαν να βρίσκουν στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων τους κλήσεις από την δημοτική αστυνομία για παράνομο παρκάρισμα, παρά το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα τους βρίσκονταν στις λευκές θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης.
Στις ερωτήσεις που διατύπωσαν στους δήμους, η απάντηση που έλαβαν ήταν ότι ελεγχόμενη στάθμευση έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 και το μέτρο δεν πρόκειται να ανανεωθεί. Μάλιστα όσοι προσπάθησαν να μπουν στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα του gov.gr, προκειμένου να βγάλουν εκ νέου σήμα δωρεάν στάθμευσης ηλεκτρικού οχήματος, έβλεπαν το μήνυμα ότι αυτό δεν είναι πλέον δυνατό.
Στα ρεπορτάζ άρχισε να κυκλοφορεί η φήμη ότι οι δήμοι δεν επιθυμούσαν την συνέχιση του μέτρου, διότι η αύξηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που παρκάρουν δωρεάν μειώνει τα έσοδά τους από το αντίτιμο που πληρώνουν όσοι πολίτες παρκάρουν στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και έχουν συμβατικό αυτοκίνητο.
Μάλιστα, σε κάποιους δήμους έπεσε η ιδέα να επιτρέπεται η δωρεάν στάθμευση μόνο σε όσους είναι ιδιοκτήτες ηλεκτρικού αυτοκίνητου και όχι σε όσους το έχουν αποκτήσει με την διαδικασία του leasing. Φυσικά κάτι τέτοιο ήταν πολύ δύσκολο να συμβεί και η αίσθηση που επικρατούσε είναι ότι το μετρό δεν θα επανέλθει. Σε ερωτήσεις προς το υπουργείο Μεταφορών, αρμόδιοι παράγοντες ανέφεραν ότι θα σταλεί επιστολή προς την ΚΕΔΕ ούτως ώστε όλοι οι δήμοι της χώρας να απαντήσουν εάν συμφωνούν στο να συνεχιστεί η δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Χθες ο αντιδήμαρχος της δημοτικής αστυνομίας του Δήμου της Αθήνας Θωμάς Γεωργιάδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90.1, ανέφερε ότι ο Δήμος της Αθήνας δεν έχει παραλάβει τέτοια επιστολή και ότι επιθυμεί να συνεχιστεί το μετρό. Όμως, η επανέναρξή του δεν εξαρτάται, όπως είπε, από τον ίδιο αλλά από την Πολιτεία που πρέπει να εκδώσει νέο ΦΕΚ και να ενεργοποιήσει στο gov.gr τη δυνατότητα επανέκδοσης σήματος δωρεάν στάθμευσης.
Μάλιστα σε ερώτηση τι θα γίνει με τις κλήσεις που έχουν ήδη κοπεί από την δημοτική αστυνομία, εφόσον το μέτρο επανέλθει, ανέφερε ότι αυτό θα εξεταστεί από τον δήμο και στην περίπτωση που το ΦΕΚ έχει αναδρομική ισχύ από 1/2015, μία τέτοια εξέλιξη θα διευκόλυνε τα πράγματα για την ακύρωση των κλήσεων. Λίγες ώρες νωρίτερα η γενική γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, σε συνέντευξή της στην δημόσια τηλεόραση, είχε αναφέρει ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει την χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την επαναφορά του μέτρου της δωρεάν στάθμευσης και όσοι έλαβαν πρόστιμα αυτά θα ακυρωθούν.
Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σε παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών αν ισχύει η δήλωση της γενικής γραμματέως, οι απαντήσεις ήταν διφορούμενες καθώς επισημαίνονταν ότι πριν ληφθούν οι τελικές αποφάσεις θα πρέπει να απαντήσουν όλοι οι δήμοι της χώρας αν επιθυμούν ή όχι την συνέχιση της δωρεάν στάθμευσης.
Μπροστά στον κίνδυνο η υπόθεση να βαλτώσει και να χαθεί στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας, το θέμα ανέλαβε να λύσει ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος πήρε πάνω του την απόφαση να ισχύσει διετής παράταση του μέτρου χωρίς να περιμένει μια χρονοβόρα διαδικασία απάντησης όλων των δήμων της χώρας, η οποία θα κρατούσε μήνες και το πιθανότερο ήταν να οδηγούσε σε αντικρουόμενες λογικές. Έτσι χθες το μεσημέρι βγήκε επίσημη ανακοίνωση ότι παρατείνεται ως τις 31 Δεκεμβρίου 2026 το μετρό της δωρεάν στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στους δήμους όλης της χώρας. Επίσης από σήμερα είναι δυνατή η επανέκδοση του ειδικού σήματος της δωρεάν στάθμευσης μέσω της ειδικής σελίδας στο gov.gr.
Διαβάστε επίσης:
Γεωργιάδης για Κωνσταντοπούλου: «Για τα λεφτά και το πολιτικό συμφέρον λέει τα Τέμπη έγκλημα»
Αγρότες: Σύγκρουση Μητσοτάκη – Ανδρουλάκη με φόντο τα πρώτα μπλόκα
Νέα Αριστερά: Απαντά με επιθέσεις στο επίμονο «φλερτ» της Κουμουνδούρου