Άξιος νικητής ενός αγώνα στον οποίο κυριάρχησε ήδη από την Υπερειδική διαδρομή του Ζαππείου, δείχνοντας αποφασισμένος να φύγει από την Ελλάδα με την καρό σημαία, ο Ott Tanak πέρασε στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις ως ο πρώτος Εσθονός που καταφέρνει να κερδίσει τον σκληρότερο και πιο απρόβλεπτο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Ο οδηγός της Hyundai ήταν σε εξαιρετική φόρμα όλο το τετραήμερο, επιχειρώντας να κερδίσει και τις τέσσερις ειδικές διαδρομές της Κυριακής. Τελικά κατάφερε να κερδίσει τις δύο από αυτές, αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων στην Power Stage, (Ταρζάν 2).
Αυτή η αναποδιά, ωστόσο, δεν του κόστισε καθώς είχε ήδη δημιουργήσει σημαντική χρονική διαφορά ώστε να κρατηθεί στην κορυφή, εξασφαλίζοντας την πρώτη του νίκη από το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης του 2024 αλλά και την πρώτη φετινή νίκη για τη Hyundai, με διαφορά 32,8 δευτερολέπτων.
- Advertisement -
«Ήμουν πολύ ανήσυχος, για να είμαι ειλικρινής. Στην τελευταία ειδική, η τρίτη ταχύτητα άρχισε να κάνει πολύ θόρυβο και κατάλαβα ότι είχε σπάσει. Σύντομα, όλο το κιβώτιο έκανε θόρυβο και δεν είχαμε εμπιστοσύνη ότι θα καταφέρναμε να τερματίσουμε. Ήταν σίγουρα μια πάρα πολύ αγχωτική νίκη» δήλωσε ο Εσθονός οδηγός και συνέχισε.
«Ήταν απίστευτα απαιτητικός αγώνας, με τη σκληρότητα του τερέν, τις θερμοκρασίες και τη διάρκεια του Ράλλυ. Ήταν μια τεράστια πρόκληση. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που καταφέραμε να τα συνδυάσουμε όλα: να διατηρήσουμε τα ελαστικά και ταυτόχρονα να έχουμε καλή απόδοση. Ο βασικός μας στόχος ήταν η σωστή διαχείριση των ελαστικών. Προφανώς τα κάναμε όλα τέλεια. Πιέσαμε στα σημεία χαμηλού ρίσκου και στα πιο σκληρά κομμάτια κόψαμε».
Με αυτή τη νίκη, ο Εσθονός πλησίασε στους 12 βαθμούς τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Elfyn Evans, με τον Sébastien Ogier να βρίσκεται ανάμεσά τους, δύο βαθμούς μπροστά από τον Tanak.
Ο Sebastien Ogier που είχε αρχικά σημειώσει τον ίδιο -καλύτερο- χρόνο στην Υπερειδική διαδρομή του αγώνα, αρκέστηκε τελικά στη δεύτερη θέση αλλά και στην πέμπτη παρουσία του στο βάθρο σε ισάριθμες φετινές συμμετοχές. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, που θα απουσιάσει από τον επόμενο γύρο, τοποθέτησε φρέσκα ελαστικά μαλακής γόμας στο GR Yaris Rally1 κερδίζοντας έτσι την Power Stage.
«Είχαμε ένα πολύ δυνατό Σαββατοκύριακο», είπε ο Ogier. «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε πολλά απέναντι στον Ott – πραγματικά πετούσε».
Ο Adrien Fourmaux, στην τρίτη θέση, πανηγύρισε το δεύτερό του βάθρο με τη Hyundai μετά την ανάκαμψή του από ζημιά στην ανάρτηση το Σάββατο, πετυχαίνονατς έτσι να πάρει και πάλι βαθμούς μετά από την πέμπτη θέση που είχε αποσπάσει στα Κανάρια Νησιά τον Απρίλιο.
Ο Elfyn Evans τερμάτισε τέταρτος (και στην γενική κατάταξη αλλά και στην Power Stage) ενώ στην πέμπτη θέση ολοκλήρωσε o Thierry Neuville παρά τα συνεχή προβλήματα: κλαταρίσματα την Παρασκευή, πρόβλημα στο αμορτισέρ και ένα ανεξήγητο τεχνικό θέμα που τον ανάγκασε να σταματήσει και να επανεκκινήσει το αυτοκίνητό του στην προτελευταία ειδική διαδρομή.
Ο Gregoire Munster βρισκόταν ακριβώς πίσω του, πριν η M-Sport αποφασίσει να αποσύρει το Puma Rally1 το βράδυ του Σαββάτου λόγω τεχνικού προβλήματος, αφήνοντας έτσι χώρο στο νικητή της κατηγορίας WRC2, Oliver Solberg να βρεθεί στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης.
Πίσω από τον Solberg στο WRC2 τερμάτισαν ο Gus Greensmith και ο Yohan Rossel ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Kajetan Kajetanowicz και Alejandro Cachon.
Οι οδηγοί της Toyota Gazoo Racing, Kalle Rovanpera και Takamoto Katsuta επέστρεψαν στον αγώνα εκμεταλλευόμενοι τον κανονισμό Super Rally μετά τις εγκαταλείψεις του Σαββάτου. Αν και ο Rovanpera ευελπιστούσε να πάρει βαθμούς στη Super Sunday (τελευταία ημέρα του αγώνα) τελικά έχασε χρόνο λογω κλαταρίσματος στην 15η ειδική διαδρομή ενώ και ο Katsuta αναγκάστηκε να σταματήσει για αλλαγή ελαστικού στην Power Stage.