Από τις 2 Ιουλίου του 1999 που ο όμιλος Renault πήρε το 51% της ρουμανικής Dacia, και από την επόμενη χρονιά βγήκε το πρώτο μοντέλο με κινητήρα Renault, η Dacia άλλαξε πορεία, προς το καλύτερο.
Με μοντέλα που βασίζονται σε πατώματα και μηχανικά μέρη της Renault, με έξυπνη σχεδίαση και διαφορετικά στοιχεία εξοπλισμού, τα μοντέλα της Dacia έχουν κατακτήσει ευρύ κοινό στην Ευρώπη, με πρώτο και καλύτερο το Sandero, που αυτή τη στιγμή είναι το best seller μοντέλο της Ευρώπης, καθώς προσφέρει αυτό που λέμε value for money, δηλαδή ιδανική σχέση αξίας / προϊόντος.
Το Sandero εκτός από την απλή έκδοση, προσφέρεται και στην -κατά τη γνώμη μου- πιο ελκυστική στο μάτι και στο χέρι, Stepway, που ουσιαστικά είναι η crossover εκδοχή, αλλά ας τη λέμε SUV διότι αυτή η ονομασία κυριαρχεί, πλέον, με 20,1 εκατοστά απόσταση από το έδαφος.
Η νέα μάσκα, με το νέο σήμα της μάρκας, το χρώμιο, τα περιμετρικά προστατευτικά και οι ποδιές εμπρός και πίσω, αναδεικνύουν την off-road εμφάνιση του μοντέλου, που συνοδεύεται από LED φωτιστικά και ράγες οροφής.
Η καμπίνα με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα δείχνει και είναι ποιοτική, με τους αεραγωγούς να θυμίζουν το σήμα της μάρκας και στο τετράκτινο τιμόνι να αναγράφεται περίτρανα το όνομα Dacia. Η 8 ιντσών οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων μοιάζει να αιωρείται και επιτρέπει σύνδεση με πολυμέσα. Θα βρούμε και βάση στήριξης κινητού τηλεφώνου ψηλά στο ταμπλό, καθώς και περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Καλύτερης ποιότητας τα πλαστικά της καμπίνας, και όμορφη η απομίμηση ανθρακονημάτων στο ταμπλό.
Τα καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη και η σχεδίαση των προσκέφαλων δείχνει σαν να είναι ενσωματωμένα.
Πίσω, η άνεση ακόμα και για τρεις ενήλικες είναι καλή, με 410 λίτρα όγκου στο πορτ-μπαγκάζ να φαντάζουν αρκετά για ταξίδι. Βολεύει που τα καθίσματα διαιρούνται κατά 60:40 και αναδιπλώνονται.
Ως προς το κινητήριο σύνολο, μπορεί τα 90 άλογα να μην είναι πολλά, όμως προέρχονται από ένα αξιόπιστο μοτέρ βενζίνης 1.0lt, τρικύλινδρο, που είναι δοκιμασμένο στον όμιλο Renault. Η ροπή των 142Nm είναι καλή για την ιπποδύναμη και σε συνδυασμό με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, «τραβάει» ομαλά το αυτοκίνητο, χωρίς εξάρσεις, όπως είναι λογικό.
Δεν δοκίμασα να οδηγήσω με 5 επιβάτες, όμως θεωρώ ότι για έναν μέσο οδηγό δεν θα υπάρξει θέμα με το «τράβηγμα» του αυτοκινήτου, κι αυτό είναι το ζητούμενο. Όπως και η μέση κατανάλωση καυσίμου, που είναι αρκετά κάτω από τα 6 λίτρα στα 100 χλμ. και αυτό το κατατάσσει στα πολύ οικονομικά.
Καλοστημένο στον δρόμο, χωρίς περιττές κλίσεις, ένα «τίμιο» αυτοκίνητο στη συμπεριφορά του, με προβλέψιμο σύστημα διεύθυνσης, το Sandero Stepway με το αυτόματο κιβώτιο, αν δεν σε ενδιαφέρει να οδηγείς στα κόκκινα και να ζορίζεις άσκοπα το μοτέρ, είναι ένα αυτοκίνητο που πρέπει να κοιτάξεις, διότι διαθέτει και καλό εξοπλισμό.
To άρθρο Dacia Sandero Stepway – Δοκιμή: Στο δρόμο με το best seller της ευρωπαϊκής αγοράς δημοσιεύτηκε στο NewsIT .
Driveit – NewsIT