LAMIAthema.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΥ ΖΗΝ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΓΕΥΣΗ
    • ΒΙΒΛΙΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • AUTOκίνηση
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Reading: Αξιολόγηση του Δημοσίου από πολίτες: Πρεμιέρα την Τετάρτη – Πώς θα γίνεται​
Μοιράσου το
Notification Δείξε μου περισσότερα
Τελευταία Νέα
Αναστέλλουν τη λειτουργία της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πάτρας
10 Ιουλίου 2025
Σε ύφεση η φωτιά στον Ωρωπό
10 Ιουλίου 2025
«Μνήμες… στιγμές» Θεατρικό δρώμενο ιστορικής μνήμης στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας
10 Ιουλίου 2025
Καιρός: Ανάσα δροσιάς – Υποχωρεί ο καύσωνας, παραμένουν τα μποφόρ
10 Ιουλίου 2025
Η Παύλιανη ΔΕΝ ΣΙΩΠΑ – Σήμερα Πέμπτη ΟΛΟΙ στο Δικαστικό Μέγαρο Λαμίας
10 Ιουλίου 2025
Aa
LAMIAthema.gr
Aa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΕΥ ΖΗΝ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΓΕΥΣΗ
    • ΒΙΒΛΙΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • AUTOκίνηση
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακολούθησέ μας
LAMIAthema.gr > ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ > ΕΛΛΑΔΑ > Αξιολόγηση του Δημοσίου από πολίτες: Πρεμιέρα την Τετάρτη – Πώς θα γίνεται​
ΕΛΛΑΔΑ

Αξιολόγηση του Δημοσίου από πολίτες: Πρεμιέρα την Τετάρτη – Πώς θα γίνεται​

27 Απριλίου 2025 247 Views
Updated 2025/04/27 at 9:53 ΠΜ
Μοιράσου το
Μοιράσου το

Γραφείο στο Δημόσιο

Με μια πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να αλλάξει τη σχέση των πολιτών με το κράτος, η κυβέρνηση ενεργοποιεί εντός της εβδομάδας την πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες.

Η ανάγκη για αποτίμηση των υπηρεσιών του ελληνικού Δημοσίου από τους συναλλασσόμενους προέκυψε εξαιτίας των διαχρονικών προβλημάτων της δημόσιας διοίκησης, όπως η γραφειοκρατία και οι χρονοβόρες διαδικασίες.

- Advertisement -

Ήδη, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 ξεκίνησαν οι πρώτες προσπάθειες για τη συστηματική εκτίμηση της απόδοσης των δημοσίων υπηρεσιών μέσα από έρευνες, ερωτηματολόγια και πλατφόρμες υποβολής παραπόνων και προτάσεων.

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) εισήγαγαν για πρώτη φορά οργανωμένο σύστημα αξιολόγησης της εξυπηρέτησης, ενώ η λειτουργία του gov.gr, προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα να βαθμολογούν τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Η νέα πρωτοβουλία των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εισάγει για πρώτη φορά στη χώρα ένα συγκροτημένο μηχανισμό αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες.

Από την ερχόμενη Τετάρτη και για δύο εβδομάδες 5 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (κεντρική βάση μοναδικής καταχώρησης των στοιχείων επικοινωνίας όλων των πολιτών), ηλικίας 17 ετών και άνω, θα έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης και της Αυτοδιοίκησης.

Θα κληθούν ειδικότερα μέσω email να απαντήσουν σε 40-50 ερωτήσεις, βαθμολογώντας από το 1 έως το 10 την εξυπηρέτηση, την ταχύτητα, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, ενώ θα μπορούν να καταθέσουν και παρατηρήσεις.

Η πλατφόρμα (η ηλεκτρονική διεύθυνσή της θα ανακοινωθεί την Τετάρτη) θα είναι προσβάσιμη με τους προσωπικούς κωδικούς του gov.gr, προκειμένου να διασφαλιστεί η μοναδικότητα της ψήφου.

Οι υπηρεσίες που θα μπουν στο «μικροσκόπιο» των πολιτών είναι ενδεικτικά φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και το Κτηματολόγιο, ψηφιακές υπηρεσίες φορέων κυβέρνησης όπως είναι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, υπηρεσίες του gov.gr, (υπεύθυνη δήλωση, kids wallet, εισιτήρια αθλητικών αγώνων κ.λπ.), υπηρεσίες των περιφερειών, όπως π.χ. η κατάσταση του οδικού δικτύου, καθώς και οι παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες τους, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στις υπηρεσίες των δήμων, όπως είναι ο ηλεκτροφωτισμός, η ανακύκλωση, η καθαριότητα, το πράσινο, οι παιδικές χαρές, το οδόστρωμα, τα πεζοδρόμια, τα δημοτικά ιατρεία, η πολεοδομία, η δημοτική συγκοινωνία και οι χώροι στάθμευσης.

Θα υπάρχουν επίσης και δύο ερωτήσεις για παρατηρήσεις και προτάσεις, η μία για το ποιες άλλες υπηρεσίες επιθυμούν να ψηφιοποιηθούν, και η άλλη για ελεύθερα σχόλια προς τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Όταν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, θα διαχωριστούν οι απαντήσεις από το φυσικό πρόσωπο, θα συλλέγονται αθροιστικά και θα επεξεργάζονται «σαν μία μεγάλη δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα», όπως ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος. Στη συνέχεια, μέσα στον Μάιο, τα δεδομένα θα είναι δημόσια προσβάσιμα.

Η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο, επιτρέποντας στους φορείς να εντοπίζουν δυσλειτουργίες και να παρεμβαίνουν βελτιωτικά.

Το φθινόπωρο αναμένεται η δεύτερη φάση της αξιολόγησης, κατά την οποία μετά από κάθε χρήση δημόσιας υπηρεσίας με άμεση επαφή (νοσοκομεία, ΚΕΠ κ.α.), ο πολίτης θα λαμβάνει μοναδικό κωδικό (QR code), μέσω του οποίου θα εισέρχεται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα για απευθείας αξιολόγηση της συναλλαγής.

«Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης και για πρώτη φορά θα του δώσουμε τα εργαλεία να μπορεί να μας αξιολογεί συνολικά και να μας κάνει υποδείξεις για το πώς μπορούμε να βελτιωθούμε», είχε αναφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Εσωτερικών τον περασμένο Μάρτιο, προαναγγέλλοντας τη νέα πρωτοβουλία.

Διάφορες έρευνες που διεξάγονται κατά καιρούς για την αποτίμηση από τους πολίτες των παρεχόμενων δημοσίων υπηρεσιών ίσως αποτελέσουν προάγγελο των αποτελεσμάτων της ψηφιακής αξιολόγησης. Οι έρευνες αυτές δείχνουν ότι οι πολίτες αξιολογούν θετικά υπηρεσίες που έχουν εκσυγχρονιστεί (όπως τα ΚΕΠ και το gov.gr), και αρνητικά υπηρεσίες που απαιτούν φυσική παρουσία στο γκισέ και διεκπεραίωση των υποθέσεων τους με έντυπα έγγραφα.

To άρθρο Αξιολόγηση του Δημοσίου από πολίτες: Πρεμιέρα την Τετάρτη – Πώς θα γίνεται δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

 Read More

Newsroom 27 Απριλίου 2025
Μοιράσου το άρθρο
Facebook TwitterEmail Print
Άφησε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αναστέλλουν τη λειτουργία της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πάτρας
10 Ιουλίου 2025
Σε ύφεση η φωτιά στον Ωρωπό
10 Ιουλίου 2025
«Μνήμες… στιγμές» Θεατρικό δρώμενο ιστορικής μνήμης στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας
10 Ιουλίου 2025
Καιρός: Ανάσα δροσιάς – Υποχωρεί ο καύσωνας, παραμένουν τα μποφόρ
10 Ιουλίου 2025
Η Παύλιανη ΔΕΝ ΣΙΩΠΑ – Σήμερα Πέμπτη ΟΛΟΙ στο Δικαστικό Μέγαρο Λαμίας
10 Ιουλίου 2025

Σας ενδιαφέρουν

ΕΛΛΑΔΑ

Αναστέλλουν τη λειτουργία της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Πάτρας

10 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑFeatured

Καιρός: Ανάσα δροσιάς – Υποχωρεί ο καύσωνας, παραμένουν τα μποφόρ

10 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑ

Αντίστροφη μέτρηση για τις θερινές εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

9 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑ

Ειρήνη Μουρτζούκου: Πώς περιέγραψε τους θανάτους των 4 μωρών – «Αυτά που θα πει την Κυριακή θα προκαλέσουν σοκ»

9 Ιουλίου 2025
Facebook Instagram

Το νέο ενημερωτικό portal της Λαμίας και ολόκληρης της Στερεάς Ελλάδας.
Ειδήσεις από την Λαμία, την Φθιώτιδα, όλη τη Στερεά, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΓΕΥΣΗ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΒΙΒΛΙΟ

MUST

  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΓΕΥΣΗ
  • ΒΙΒΛΙΟ
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Όθωνος 1, Λαμία
  • 2231022277, 6908395648
  • lamiathema@gmail.com
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

©2020 - 2025 LAMIAthema.gr / Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος | 19CLOUDS PRODUCTION

Removed from reading list

Undo
AdBlock Detected
Our site is an advertising supported site. Please whitelist to support our site.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?