LAMIAthema.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΓΕΥΣΗ
    • ΒΙΒΛΙΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • AUTOκίνηση
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Reading: Αύξηση στις τιμές των καυσίμων από νέο «πράσινο» τέλος
Μοιράσου το
Notification Δείξε μου περισσότερα
Τελευταία Νέα
Διονύσια 2025 στον Δήμο Αμφίκλειας – Ελάτειας – Δείτε το πρόγραμμα
4 Ιουλίου 2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δήλωναν εκτάσεις που ανήκαν σε άλλους»
4 Ιουλίου 2025
Στους 39 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία το Σάββατο 5/7
4 Ιουλίου 2025
e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών για την περίοδο 7 έως 11 Ιουλίου
4 Ιουλίου 2025
Education Leaders Awards 2025: Αργυρό βραβείο για το 5ο Λύκειο Λαμίας στην κατηγορία “Εξωστρέφεια”
4 Ιουλίου 2025
Aa
LAMIAthema.gr
Aa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΓΕΥΣΗ
    • ΒΙΒΛΙΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • AUTOκίνηση
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακολούθησέ μας
LAMIAthema.gr > ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ > ΕΛΛΑΔΑ > Αύξηση στις τιμές των καυσίμων από νέο «πράσινο» τέλος
ΕΛΛΑΔΑ

Αύξηση στις τιμές των καυσίμων από νέο «πράσινο» τέλος

Newsroom 4 Ιουλίου 2025
Updated 2025/07/04 at 7:43 ΠΜ
Μοιράσου το
Μοιράσου το

Νέα επιβάρυνση στα καύσιμα μέσα από το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών II (ΣΕΔΕ II) έρχεται, όπως έκανε γνωστό ο Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος και CEO της ελίν και πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος.

Ο Γιάννης Αληγιζάκης μιλώντας στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων της ελίν δεν έκρυψε τους προβληματισμούς τους για τα καύσιμα και τον κλάδο εμπορίας και λιανικής το 2025.

Η επιβάρυνση για τους ρύπους στα καύσιμα
Αναφέρθηκε στην απόφασή της Ε.Ε. για το ΣΕΔΕ II (Συστήματα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών). Η απόφαση «αφορά την επίτευξη των στόχων μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα και επιβαρύνει από την 1η Ιανουαρίου του 2027, το κόστος όλων των ορυκτών καυσίμων που αφορούν οδικές μεταφορές, θέρμανση και μικρές – μεσαίες βιομηχανίες, με ένα ποσό περίπου 45 ευρώ ανά κυβικό, το οποίο αποτελεί την σημερινή εκτίμηση της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Αληγιζάκης.

- Advertisement -

Πρόσθεσε, δε, πως από τη μία πλευρά η Ε.Ε. δείχνει να αποφασίζει σωστά καθώς έτσι περιορίζεται η κατανάλωση ορυκτών καυσίμων ωστόσο από την άλλη μεριά «αυτό σημαίνει ότι τα καύσιμα στην Ελλάδα που είναι ήδη επιβαρυμένα με τους υψηλότερους φόρους στην Ε.Ε. και δασμούς που αποτελούν το 60% της αξίας, θα επιβαρυνθούν με ένα ακόμα υψηλό ποσό που θα επιβαρύνει τον έλληνα καταναλωτή, αλλά θα μειώσει και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας».

Ο κ. Αληγιζάκης σημείωσε ότι η επιβάρυνση στην τιμή του ντίζελ κίνησης θα είναι 120 ευρώ ανά κυβικό από την 1η Ιανουαρίου του 2027, ήτοι 0,12 ευρώ/λίτρο.

Και εξέφρασε τον προβληματισμό του: «Διότι πρέπει να προβληματισθούμε, εάν με μια αύξηση 120 ευρώ στο DK από 1-1-2027, θα επηρεασθούν και πόσο οι ελληνικές εξαγωγές και εάν και με ποιο τρόπο ο Έλληνας καταναλωτής που θα επιβαρυνθεί συνολικά, με βάσει τις σημερινές του αγορές, κατά 800 εκατομμύρια ετησίως, θα μπορεί να ανταπεξέλθει;»

Στα 50 εκατ. ευρώ η επιβάρυνση για τις εταιρείες εμπορίας

Ο επικεφαλής της ελίν και του ΣΕΕΠΕ τόνισε και το κόστος που θα επωμιστεί ο κλάδος από τα πρόστιμα για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου: «Σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι με βάση τους στόχους που έχει αναλάβει η ελληνική Πολιτεία μέσω του ΕΣΕΚ για την μείωση του αερίου του θερμοκηπίου, με μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, οι εταιρείες εμπορίας θα κληθούν να πληρώνουν πρόστιμο συνολικού ύψους για τον κλάδο της τάξης των 50 εκατομμυρίων ετησίως, διότι είναι ανέφικτο να προχωρήσουν σε ενέργειες που θα μειώσουν την κατανάλωση μιας αγοράς που ούτως η αλλιώς, θα μειώνεται στα επόμενα χρόνια».

«Άδικη η Πολιτεία»

Ο Γιάννης Αληγιζάκης, απευθυνόμενος στους μετόχους, χαρακτήρισε «άδικη» την Πολιτεία απέναντι στον κλάδο των εταιρειών εμπορίας.

«Μας αντιμετωπίζουν ως ‘’μεσάζοντες’’ και ‘’χονδρεμπόρους’’, ενώ μας χρεώνουν και κερδοσκοπία», είπε ούτε λίγο ούτε πολύ ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ αναφερόμενος στο πλαφόν αλλά και την παραβατικότητα στα καύσιμα: «Χρειάστηκε πάνω από 20 χρόνια, για να ψηφισθεί ένας νόμος που πραγματικά ακουμπά στο πραγματικό πρόβλημα της ελληνικής αγοράς καυσίμων και το αντιμετωπίζει με ποινές, που εφόσον επιβληθούν, στο σύνολό του θα περιορίσει μια μεγάλη στρέβλωση, η οποία σήμερα δεν επιτρέπει σε καμία ‘’υγιή’’ εταιρεία να επενδύσει, να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει ευημερία για το κοινωνικό σύνολο και για την ίδια», είπε και άφησε αιχμές για τη μη συνεργασία υπουργείων με τον κλάδο: «Και σήμερα, τις όποιες ‘’παιδικές ασθένειες’’ που πάντα υπάρχουν σε έναν νόμο, κάποια Υπουργεία αρνούνται και να τις επισημάνουμε και να τις βελτιώσουμε μαζί.  Διότι ‘’ασθένειες’’ εξακολουθούν να υπάρχουν στο νόμο περί παραβατικότητας. Αλλά δεν είναι μόνο η άρνηση συνεργασίας στις όποιες υπάρχει. Είναι μια Πολιτεία άδικη και είναι απέναντι στον Κλάδο.  Απέναντι και όχι μαζί, όπως λογικά θα έπρεπε», καυτηρίασε ο Γιάννης Αληγιζάκης.

Η συνεισφορά του κλάδου

Ο επικεφαλής της ελίν και του ΣΕΕΠΕ τόνισε τη σημασία του ρόλου που έχει ο κλάδος στην ελληνική οικονομία: «Ένας Κλάδος καθοριστικός για την Εθνική Οικονομία, διότι τυχόν αδυναμία των εταιριών να εκπληρώσουν τον στόχο, παραλύει όλη την οικονομία.  Απλά να σκεφθούμε ότι αεροπλάνα, πλοία, αυτοκίνητα, βιομηχανίες, τίθενται εκτός λειτουργίας», σημείωσε κι εξήγησε: «Μια συνθήκη που για να πραγματοποιηθεί, απαιτούνται τεράστιες επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους, σε μεταφορικά μέσα, σε υποδομές που θα διασφαλίσουν την ασφάλεια και την ταχύτητα της μεταφοράς προϊόντων που είναι εξαιρετικά επικίνδυνα και ρυπογόνα».

Ο ίδιος συνέχισε: «Ο κλάδος απασχολεί άμεσα, ή έμμεσα, πάνω από 100.000 εργαζομένους και προσφέρει 5-6 δισ. δασμούς τον χρόνο, δασμούς στην ελληνική οικονομία, με αποτέλεσμα να αποτελεί τον σημαντικότερο, αλλά και ασφαλέστερο φοροεισπρακτικό μηχανισμό της χώρας, αφού οι δασμοί αυτοί προπληρώνονται, κάτι που δεν ισχύει για κανέναν άλλο κλάδο της οικονομίας».

Πηγή: OT

TAGGED: ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΚΑΥΣΙΜΑ
Newsroom 4 Ιουλίου 2025
Μοιράσου το άρθρο
Facebook TwitterEmail Print
Άφησε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Διονύσια 2025 στον Δήμο Αμφίκλειας – Ελάτειας – Δείτε το πρόγραμμα
4 Ιουλίου 2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δήλωναν εκτάσεις που ανήκαν σε άλλους»
4 Ιουλίου 2025
Στους 39 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία το Σάββατο 5/7
4 Ιουλίου 2025
e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών για την περίοδο 7 έως 11 Ιουλίου
4 Ιουλίου 2025
Education Leaders Awards 2025: Αργυρό βραβείο για το 5ο Λύκειο Λαμίας στην κατηγορία “Εξωστρέφεια”
4 Ιουλίου 2025

You Might Also Like

ΕΛΛΑΔΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: «Δήλωναν εκτάσεις που ανήκαν σε άλλους»

4 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑ

e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο «χάρτης» των πληρωμών για την περίοδο 7 έως 11 Ιουλίου

4 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός: Έκτακτο δελτίο για τον καύσωνα

4 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑ

Καλάβρυτα: Άγριος καβγάς μεταξύ δύο αδελφών – Ο μικρός μαχαίρωσε τον μεγάλο

4 Ιουλίου 2025
Facebook Instagram

Το νέο ενημερωτικό portal της Λαμίας και ολόκληρης της Στερεάς Ελλάδας.
Ειδήσεις από την Λαμία, την Φθιώτιδα, όλη τη Στερεά, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΓΕΥΣΗ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΒΙΒΛΙΟ

MUST

  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΓΕΥΣΗ
  • ΒΙΒΛΙΟ
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Όθωνος 1, Λαμία
  • 2231022277, 6908395648
  • lamiathema@gmail.com
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

©2020 - 2025 LAMIAthema.gr / Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος | 19CLOUDS PRODUCTION

Removed from reading list

Undo
AdBlock Detected
Our site is an advertising supported site. Please whitelist to support our site.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?