Η μείωση της ταλαιπωρίας για τους ασθενείς αλλά και η εξοικονόμηση χρόνου για τους εργαζομένους και τους πολίτες, μέσω των ψηφιακών έργων τόσο στη διοίκηση, όσο και την ιατρική αλλά και νοσηλευτική υπηρεσία, είναι ο στόχος του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου «Μεταξά», που φαίνεται ότι έρχεται όλο και πιο κοντά.
Σήμερα οι ασθενείς εξυπηρετούνται με το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ηλεκτρονικό πρωτόκολλο) και η λειτουργία του νοσοκομείου ορίζεται με:
– το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διαχείρισης Εφημεριών και των
– βαρδιών, υπερωριών και αδειών.
Ακόμη, σε εξέλιξη είναι τα έργα ηλεκτρονικής αναβάθμισης και ψηφιοποίησης υπηρεσιών, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2025.
Στόχος είναι:
– η μείωση της γραφειοκρατίας,
-η διασφάλιση της διαφάνειας,
-η ασφάλεια,
-η εξοικονόμηση χρόνου και χαρτιού,
– η μείωση της ταλαιπωρίας για τους ασθενείς και το προσωπικό του.
Ήδη αξιοποιούνται πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και ίδιοι πόροι, για τον καθολικό ψηφιακό μετασχηματισμό του μέσα στο 2025.
Επιπροσθέτως έχει δρομολογηθεί:
- η ψηφιοποίηση των ιατρικών αρχείων
- η δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου ογκολογικών ασθενών,
- ο εκσυγχρονισμός του πληροφοριακού συστήματος,
- η εγκατάσταση συστημάτων RIS PACS και απομαγνητοφώνησης ιατρικών πράξεων και γνωματεύσεων,
- το ολοκληρωμένο σύστημα φροντίδας ογκολογικών – αιματολογικών Ασθενών.
Ηλεκτρονικό Πρωτόκολλο
Χάρη στη λειτουργία του Συστήματος Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (ΣΗΔΕ) έχει μειωθεί η χρήση χαρτιού, το κόστος και επιταχύνεται η διεκπεραίωση εργασιών.
Παράλληλα υπάρχει ασφάλεια μέσω ελεγχόμενης πρόσβασης και καταγραφής ενεργειών, ενώ διευκολύνει τη συνεργασία μεταξύ τμημάτων, μειώνοντας λάθη και αστοχίες. Πλέον έχει εξασφαλιστεί η καλύτερη οργάνωση μέσω αρχειοθέτησης και ευκολότερης αναζήτησης εγγράφων. Επιπρόσθετα, οι διαδικασίες είναι διαφανείς, με ιχνηλασιμότητα, ενώ βελτιώνει τη δυνατότητα παρακολούθησης προθεσμιών και διαχείρισης εκκρεμοτήτων.
Με το Ηλεκτρονικό σύστημα εφημεριών, βαρδιών, υπερωριών και αδειών ελαχιστοποιήθηκε η γραφειοκρατία
Η ψηφιοποίηση των λειτουργιών διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (τμήμα προσωπικού) και η ψηφιακή εξυπηρέτηση των εργαζομένων του Νοσοκομείου Μεταξά, έχει ήδη συμβάλει στη συρρίκνωση της γραφειοκρατίας.
Το τμήμα Προσωπικού καθορίζει τα δικαιώματα αδειών των εργαζομένων αυτόματα με βάση κανόνες. Κάθε εργαζόμενος που αιτείται ηλεκτρονικά τις άδειες που δικαιούται, έχει άμεση πληροφόρηση για την πορεία έγκρισης και κάθε προϊστάμενος εγκρίνει τις άδειες με γνώμονα τις ανάγκες επάνδρωσης του κάθε τμήματος αλλά και δυνατότητα καλύτερου ελέγχου. Χάρη στο σύστημα αυτό οι υπηρεσίες λειτουργούν ομαλά, ενώ πλέον καταγράφονται όλες οι ηλεκτρονικές κινήσεις με δυνατότητα ιχνηλάτησης.
Αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών ο διοικητής του Νοσοκομείου Μεταξά, Σαράντος Ευσταθόπουλος επεσήμανε «Το Νοσοκομείο Μεταξά διανύει μια άκρως δημιουργική περίοδο, μια περίοδο «ψηφιακής επανάστασης» θα τολμούσα να πω! Παράλληλα με τις εθνικές δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού της δημόσιας υγείας που έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται υπό την επίβλεψη της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, «τρέχουμε» συμπληρωματικά έργα που συμπληρώνουν την ψηφιακή μετάβαση του Νοσοκομείου Μεταξά, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι ήδη ορατά! Είμαι πεπεισμένος ότι εντός του 2025 θα έχει υλοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος της ψηφιακής μεταρρύθμισης, με τα οφέλη τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους εργαζομένους του Εθνικού Συστήματος Υγείας να είναι μετρήσιμα και με άμεσο θετικό αντίκτυπο στην καθημερινότητά μας.».
Διαβάστε επίσης
ΕΟΦ: Ανακαλείται παρτίδα φαρμακευτικού προϊόντος