Τις επόμενες εβδομάδες παρουσιάζεται στις Βρυξέλλες ένα σχέδιο για τη δραστική μείωση της γραφειοκρατίας και την απλοποίηση των διαδικασιών στην ΕΕ, τόνισε απόψε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης Απόστολος Τζιτζικώστας, μιλώντας στο Ετήσιο Δείπνο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (Ε.Ε.Θ.) για την έλευση του νέου έτους.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η μείωση θα υπερβαίνει το 30% και άμεσα ωφελούμενοι θα είναι κράτη μέλη, αλλά και επιχειρήσεις που σήμερα, προσπαθώντας να συνεργαστούν με την ΕΕ, συναντούν εμπόδια και καθυστερήσεις.
Ο κ. Τζιτζικώστας γνωστοποίησε, μεταξύ άλλων, ότι θα παρουσιάσει στις 5 Μαρτίου το σχέδιο που ανέλαβε να καταρτίσει για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει στόχο να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική, πιο καινοτόμα και πιο βιώσιμη. Επιπλέον, ανέφερε ότι προετοιμάζει μια ολοκληρωμένη ευρωπαϊκή στρατηγική για τους λιμένες, ενώ υπό εξεργασία βρίσκεται μια βιομηχανική στρατηγική για τη ναυτιλία και ετοιμάζει σχέδιο και για τις βιώσιμες μεταφορές. Στις αρχές του 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό που θα διασφαλίζει ότι η Ευρώπη θα παραμείνει ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται ακόμη στις ψηφιακές υπηρεσίες που εντάσσονται σε όλες τις πτυχές λειτουργίας του τουρισμού ενώ θα τεθεί οριστικό τέλος στο χαρτί στις εμπορευματικές μεταφορές καθώς θα γίνονται όλα ψηφιακά κερδίζοντας χρόνο και χρήματα. Την επόμενη χρονιά, άλλωστε, θα παρουσιαστεί η ευρωπαϊκή στρατηγική για την ενιαία ψηφιακή κράτηση και έκδοση εισιτηρίων που θα διευκολύνει σημαντικά τις μετακινήσεις.
Ειδικότερα ο ευρωπαίος επίτροπος εξέφρασε την πεποίθηση ότι το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών και του τουρισμού που έχει αναλάβει αντιπροσωπεύει την πραγματική οικονομία και έκανε λόγο για τομείς που «επηρεάζουν και την οικονομία και την καθημερινότητα, και τους πολίτες και τις επιχειρήσεις». Ενδεικτικά ανέφερε ότι «από τον επαγγελματία, τον επιχειρηματία και τον εργαζόμενο που πηγαίνουν το πρωί στη δουλειά τους, από τους επισκέπτες που πηγαίνουν στα μουσεία, μέχρι το λάδι και τις ελιές από τη Χαλκιδική που φτάνουν στις αγορές της Σουηδίας και της Φινλανδίας, οι μεταφορές και ο τουρισμός είναι στην καθημερινότητά μας».
56.000 επιχειρήσεις στις μεταφορές
Παρουσίασε, παράλληλα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία «στην Ελλάδα, 56.000 επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στις μεταφορές, δημιουργώντας καθαρό κύκλο εργασιών περίπου 20 δις ευρώ, απασχολώντας το 5,2% του ελληνικού εργατικού δυναμικού».
Στον τουρισμό, όπως είπε, όπου η Ελλάδα είναι στους δέκα κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, το 90% των επιχειρήσεων είναι μικρομεσαίες και οικογενειακές επιχειρήσεις, ενώ στην περίοδο αιχμής, ο τουρισμός αντιπροσωπεύει το 16,4% των θέσεων εργασίας.
‘Αλλωστε, η ναυτιλία υποστηρίζει το 75% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ εντός της Ευρώπης, μέσα από τη ναυτιλία διακινείται το 70% των εμπορευμάτων, δημιουργώντας 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Από την άλλη πλευρά, η αυτοκινητοβιομηχανία, που δημιουργεί 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, έχει έσοδα 100 δις ευρώ και συνεισφέρει 7% στο Ευρωπαϊκό ΑΕΠ. Ειδικά για την Ελλάδα σημείωσε ότι μπορεί να μην παράγει αυτοκίνητα, παράγει όμως εξαρτήματα για τα αυτοκίνητα.
Μιλώντας για τους επαγγελματίες του τόπου, ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης του, εξέφρασε την εκτίμησή του σε αυτούς, καθώς, όπως είπε, αναλαμβάνουν ρίσκα και να τα μετασχηματίζουν σε θέσεις εργασίας, σε εισόδημα, σε πλούτο και ανάπτυξη. Αναφέρθηκε, παράλληλα, στις δύσκολες εποχές της οικονομικής κρίσης, της ύφεση και της πανδημίας, στην αγωνία των κλειστών καταστημάτων και τόνισε ότι υποστηρίχθηκαν με τρόπο ουσιαστικό και χειροπιαστό, όλες οι επιχειρήσεις. Χαρακτήρισε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης ως ένα από τα μεγαλύτερα επιμελητήρια της χώρας και πρόσθεσε πως έχει μπροστά του την ευκαιρία να καταστεί Επιμελητήριο Πρότυπο και βραχίονας ανάπτυξης.
Διαβάστε επίσης:
Παύλος Μαρινάκης για Τέμπη: Όλα στο φως – Γι’ αυτό και πάμε σε προανακριτική
ΜΕΡΑ25: Η ασφάλεια των πτήσεων καταρρέει, η κυβέρνηση αδιαφορεί