LAMIAthema.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΓΕΥΣΗ
    • ΒΙΒΛΙΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • AUTOκίνηση
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Reading: Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Σε δημόσια διαβούλευση το νέο κυρωτικό πλαίσιο​
Μοιράσου το
Notification Δείξε μου περισσότερα
Τελευταία Νέα
Καιρός: Έκτακτο δελτίο για τον καύσωνα
4 Ιουλίου 2025
Καλάβρυτα: Άγριος καβγάς μεταξύ δύο αδελφών – Ο μικρός μαχαίρωσε τον μεγάλο
4 Ιουλίου 2025
Σύγκρουση δύο λεωφορείων – 47 τραυματίες, ανάμεσά τους 6 παιδιά
4 Ιουλίου 2025
Ξεκινούν οι εγγραφές στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) Δήμου Λαμιέων για το σχολικό έτος 2025-2026
4 Ιουλίου 2025
Μία σύλληψη για ναρκωτικά στην Ανατολική Φθιώτιδα
4 Ιουλίου 2025
Aa
LAMIAthema.gr
Aa
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΡΟΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΔΙΑΦΟΡΑ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΓΕΥΣΗ
    • ΒΙΒΛΙΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • AUTOκίνηση
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακολούθησέ μας
LAMIAthema.gr > ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ > ΕΛΛΑΔΑ > Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Σε δημόσια διαβούλευση το νέο κυρωτικό πλαίσιο​
ΕΛΛΑΔΑ

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Σε δημόσια διαβούλευση το νέο κυρωτικό πλαίσιο​

3 Ιανουαρίου 2025
Updated 2025/01/03 at 9:53 ΜΜ
Μοιράσου το
Μοιράσου το

Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, «με γνώμονα την οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής, αλλά και σύμφωνα με τις ανάγκες της σύγχρονης κινητικότητας και τη σταδιακή ψηφιοποίηση των διαδικασιών» ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ως προς τη φιλοσοφία των ρυθμίσεων, σημειώνεται ότι μια ολοκληρωμένη πολιτική ποινών πρέπει να επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα / επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Οι ποινές αφορούν κυρίως στον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας), καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς.

- Advertisement -

Οι ποινές πρέπει να είναι ανάλογες των παραβάσεων και κατατάσσονται ως προς την επικινδυνότητά τους σε:

* αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ).

* λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση και διοικητικές παραβάσεις, όπως η οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).

Επιπλέον, προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις.

Στο ίδιο πνεύμα, ορίζεται ο τρόπος πληρωμής των προστίμων έτσι ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία αποπληρωμής τους χωρίς σύνθετες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Ιδιαίτερη μέριμνα αποδίδεται στην επιβολή ποινών και την είσπραξη προστίμων για παραβάσεις επαγγελματιών οδηγών άλλων χωρών, με επιτόπου ολοκλήρωση της διαδικασίας στο σημείο ελέγχου και καταγραφής της παράβασης.

Παράλληλα, προσδοκάται ότι η μείωση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας των οχημάτων εντός κατοικημένων περιοχών από τα 50 χλμ/ώρα στα 30 χλμ/ώρα (εκτός αν ορίζεται αλλιώς με ειδική σήμανση) θα επιφέρει σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στις αστικές περιοχές, εκεί όπου παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία ευπαθών χρηστών της οδού (πεζοί, ποδήλατα, ΕΠΗΟ, μοτοσικλέτες) και καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα.

Διευκρινίζεται ότι σε μονόδρομους στους οποίους υπάρχουν δύο (2) τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις και σε οδούς διπλής κατεύθυνσης, μέσα στις κατοικημένες περιοχές, διατηρείται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των πενήντα (50) χιλιομέτρων την ώρα, εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση.

Τέλος, ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.), οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας που πρέπει να καλύπτονται από ειδικές ρυθμίσεις. Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν και στη συμπεριφορά των ίδιων όσο και τη συμπεριφορά των υπολοίπων χρηστών της οδού απέναντί τους. Έτσι, μια σειρά παραβάσεων του ΚΟΚ χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνικές και επιφέρουν επιπρόσθετα διοικητικά μέτρα.

Συνοπτικά, τα βασικά σημεία στο Σχέδιο Νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα», συνοψίζονται στα εξής:

* Ο εξορθολογισμός των ποινών και η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα, καθώς και η επιβολή κυρώσεων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και ενισχύουν τον αποτρεπτικό χαρακτήρα τους.

* Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις βασικές κατηγορίες καθιστά το κυρωτικό πλαίσιο ρεαλιστικότερο και ευκολότερα εφαρμόσιμο από τα όργανα ελέγχου και πιο κατανοητό από τους πολίτες.

* Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων τίθενται αποτρεπτικές κυρώσεις (πρόστιμα και διοικητικά μέτρα) προκειμένου να περιοριστούν δραστικά.

* Η θέσπιση της υποτροπιάζουσας παραβατικής και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και η αυστηροποίηση – κλιμάκωση του κυρωτικού πλαισίου για την αποτροπή τους αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς.

* Η απενοχοποίηση του οχήματος (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος) για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες πλέον τιμωρείται μόνο ο παραβάτης οδηγός (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ).

* Η μείωση της ανώτατης ταχύτητας κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ/ώρα, υπό τις ειδικές προϋποθέσεις που προβλέπονται κατά περίπτωση.

* Η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσω της μείωσης της ταχύτητας ενισχύεται με την παραχώρηση ζωτικού χώρου σε οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα στην κυκλοφορία και τη στάθμευση (κανόνες για υπό όρους διήθηση, χώρος αναμονής στις διασταυρώσεις, πρόβλεψη χώρων στάθμευσης).

* Συνδυαστικά με το ανωτέρω, αυστηροποιείται το κυρωτικό πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα και τιμωρούνται αυστηρά.

* Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη διεύρυνση της δυνατότητας αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων για τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κάμερες στα λεωφορεία).

Το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης ορίστηκε σε τρεις εβδομάδες.

 

 

 

 

 

To άρθρο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Σε δημόσια διαβούλευση το νέο κυρωτικό πλαίσιο δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Read More

Ελλάδα – NewsIT

3 Ιανουαρίου 2025
Μοιράσου το άρθρο
Facebook TwitterEmail Print
Άφησε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καιρός: Έκτακτο δελτίο για τον καύσωνα
4 Ιουλίου 2025
Καλάβρυτα: Άγριος καβγάς μεταξύ δύο αδελφών – Ο μικρός μαχαίρωσε τον μεγάλο
4 Ιουλίου 2025
Σύγκρουση δύο λεωφορείων – 47 τραυματίες, ανάμεσά τους 6 παιδιά
4 Ιουλίου 2025
Ξεκινούν οι εγγραφές στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.) Δήμου Λαμιέων για το σχολικό έτος 2025-2026
4 Ιουλίου 2025
Μία σύλληψη για ναρκωτικά στην Ανατολική Φθιώτιδα
4 Ιουλίου 2025

You Might Also Like

ΕΛΛΑΔΑ

Καιρός: Έκτακτο δελτίο για τον καύσωνα

4 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑ

Καλάβρυτα: Άγριος καβγάς μεταξύ δύο αδελφών – Ο μικρός μαχαίρωσε τον μεγάλο

4 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑFeatured

Σύγκρουση δύο λεωφορείων – 47 τραυματίες, ανάμεσά τους 6 παιδιά

4 Ιουλίου 2025
ΕΛΛΑΔΑ

Αύξηση στις τιμές των καυσίμων από νέο «πράσινο» τέλος

4 Ιουλίου 2025
Facebook Instagram

Το νέο ενημερωτικό portal της Λαμίας και ολόκληρης της Στερεάς Ελλάδας.
Ειδήσεις από την Λαμία, την Φθιώτιδα, όλη τη Στερεά, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΓΕΥΣΗ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΒΙΒΛΙΟ

MUST

  • ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
  • ΤΑΞΙΔΙ
  • ΓΕΥΣΗ
  • ΒΙΒΛΙΟ
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

  • Όθωνος 1, Λαμία
  • 2231022277, 6908395648
  • lamiathema@gmail.com
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

©2020 - 2025 LAMIAthema.gr / Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος | 19CLOUDS PRODUCTION

Removed from reading list

Undo
AdBlock Detected
Our site is an advertising supported site. Please whitelist to support our site.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?