Η Κίνα και η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να έχουν βρει “τεχνική συναίνεση” με συνομιλίες που είχαν στόχο την μείωση ή την αντιστροφή των δασμών που η ΕΕ εφάρμοσε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα , σύμφωνα με ανάρτηση σε λογαριασμό Weibo που συνδέεται με την κρατική κεντρική τηλεόραση της Κίνας.
To δήμοσιευμα του Bloomberg αναφέρει ότι οι δύο πλευρές διερευνούσαν μια συμφωνία για τις λεγόμενες δεσμεύσεις τιμών -έναν πολύπλοκο μηχανισμό ελέγχου των τιμών και του όγκου των εξαγωγών, που χρησιμοποιείται για την αποφυγή των δασμών.
Η Κίνα και η ομάδα της ΕΕ πραγματοποίησαν συνομιλίες από τις 2 έως τις 7 Νοεμβρίου, μετά τις οποίες δήλωσαν ότι είχαν σημειώσει “τεχνική πρόοδο” και ότι θα συνέχιζαν τις διαπραγματεύσεις αυτή την εβδομάδα.
“Η συναίνεση σχετικά με το πλαίσιο δέσμευσης των τιμών αναφέρεται σε ορισμένες συγκεκριμένες συμφωνίες που επιτεύχθηκαν από τα δύο μέρη σε αυτόν τον γύρο διαπραγματεύσεων σχετικά με το συνολικό πλαίσιο, γεγονός που δείχνει επίσης ότι και τα δύο μέρη είναι πρόθυμα να εστιάσουν τους πόρους τους στη διαπραγμάτευση των βασικών συμφερόντων και να προσπαθήσουν προς τον ίδιο στόχο”, ανέφερε το CCTV στις 16 Νοεμβρίου, επικαλούμενο άτομα που δεν κατονόμασε.
Η ΕΕ βλέπει πολύ περιορισμένη πρόοδο στις διαπραγματεύσεις και προς το παρόν λίγες προοπτικές για μια γρήγορη συμφωνία, ανέφερε το Bloomberg News αυτή την εβδομάδα. Οι αναφορές ότι η Κίνα δεν έχει υποβάλει ικανοποιητική πρόταση στην ΕΕ και ότι οι πιθανότητες συμφωνίας είναι ελάχιστες, “παραπλανούν σκόπιμα την κοινή γνώμη και παρεμβαίνουν στη διαδικασία των διαπραγματεύσεων”, ανέφερε το CCTV, χωρίς να διευκρινίσει για ποιες αναφορές έκανε λόγο.
Θυμίζουμε ότι η Ε.Ε. ανακοίνωσε στις 31 Οκτωβρίου ότι θα επιβάλε δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από Κίνα, αφού οι συνομιλίες μεταξύ Βρυξελών και Πεκίνου είχαν αποτυχει στην προσπάθεια να εξευρεθεί μια φιλική λύση στην εμπορική τους διαμάχη.
Ο λόγος ηταν το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν γίνει ένα σημαντικό σημείο τριβής, σε μια ευρύτερη εμπορική διαμάχη σχετικά με την επιρροή των κινεζικών – κρατικά επιδοτούμενων – εξαγωγών στις ευρωπαϊκές αγορές, καθώς οι εξαγωγές πράσινης τεχνολογίας του Πεκίνου στο ευρωπαϊκό μπλοκ διαρκώς αυξάνονται. Ειδικότερα αυξήθηκαν από το 3,9% ως μερίδιο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων το 2020, σε 25% έως τον Σεπτέμβριο του 2023.
Ωστόσο τότε η επικεφαλής της Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας, Χίλντεγκαρντ Μίλερ, δήλωνε ότι η επιβολή των δασμών αποτελεί «πλήγμα για το ελεύθερο παγκόσμιο εμπόριο και άρα για την ευημερία, τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και την ανάπτυξη της Ευρώπης». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η κίνηση αυτή αυξάνει τον κίνδυνο μιας εκτεταμένης εμπορικής σύγκρουσης. Ο κλάδος δεν είναι αφελής στην αντιμετώπιση της Κίνας, αλλά οι προκλήσεις πρέπει να επιλυθούν με διάλογο».
Διαβάστε επίσης:
Απαντήσεις για το «χαμένο» βίντεο για τα Τεμπη ζητάει η Νέα Αριστερά
ΣΥΡΙΖΑ: Σωρεία καταγγελιών για χρήση προσωπικών στοιχείων μελών που αποχώρησαν
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | topontiki.gr