Σε εξέλιξη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η ακρόαση του Απόστολου Τζιτζικώστα, του Έλληνα Επιτρόπου που θα αναλάβει το χαρτοφυλάκιο των Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού.
Η κυβέρνηση στην Αθήνα εξέφρασε την ικανοποίησή της για το χαρτοφυλάκιο που – εκτός απροόπτου – θα αναλάβει ο Απ. Τζιτζικώστας, καθώς θεωρείται από τα «δυνατά» χαρτοφυλάκια της Κομισιόν, ωστόσο, η ακρόαση του πρώην Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας αναμένεται να έχει ουκ ολίγα «αγκάθια».
Παρακολουθήστε ζωντανά:
Ο Απ. Τζιτζικώστας αναμένεται να δεχθεί πολλές ερωτήσεις για την τραγωδία των Τεμπών, αλλά και για το ζήτημα της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου από τάνκερ ελλήνων εφοπλιστών. Και, φυσικά, το θέμα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση αναμένεται να βρεθεί στο προσκήνιο, μετά τη σύγκρουση ΕΕ-Κίνας για τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Υπενθυμίζεται ότι η ευρωβουλευτής της ΝΔ και επικεφαλής της ευρω-ομάδας του κόμματος, Ελίζα Βόζεμπεργκ, ανέλαβε πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, γεγονός που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει εν μέρει ως «δίχτυ ασφαλείας» για τον Απ. Τζιτζικώστα, ωστόσο, η πρόσφατη σύγκρουσή της με τη Μαρία Καρυστιανού «βαραίνει το κλίμα» και για την ίδια αλλά και για τον υποψήφιο Επίτροπο.
Το νέο Σώμα των Επιτρόπων πρέπει να εκλεγεί με απλή πλειοψηφία σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Ευρωβουλής, με ονομαστική ψηφοφορία. Η ψηφοφορία έχει προγραμματιστεί επί του παρόντος να διεξαχθεί κατά τη διάρκεια της συνόδου 25-28 Νοεμβρίου στο Στρασβούργο. Η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να αναλάβει καθήκοντα το νωρίτερο στις αρχές Δεκεμβρίου.
Ο υποψήφιος Έλληνας επίτροπος, λίγο πριν την προφορική ακρόασή του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δέχθηκε γραπτά 8 ερωτήσεις για το τι πρόκειται να κάνει σε συγκεκριμένους κρίσιμους τομείς που αφορούν στο μέλλον των μεταφορών και του τουρισμού στην ΕΕ σε συνάρτηση με την κλιματική κρίση και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ευρώπη.
Η πρώτη ερώτηση που δέχθηκε ήταν «Ποιες πλευρές των προσωπικών σας προσόντων και της πείρας σας έχουν ιδιαίτερη σημασία για την ανάδειξή σας σε Επίτροπο και την προώθηση του ευρωπαϊκού γενικού συμφέροντος, ιδίως στον τομέα για τον οποίο θα είστε υπεύθυνος;».
Και ιδού η απάντηση που έδωσε ο Απόστολος Τζιτζικώστας: «Κατά τη θητεία μου ως περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας στην Ελλάδα, προώθησα τον μετασχηματισμό της αστικής κινητικότητας στην πόλη της Θεσσαλονίκης, καθιστώντας τις μεταφορές πιο πράσινες, εξυπνότερες, περισσότερο βιώσιμες και οικονομικά προσιτές».
Στη συνέχεια ρωτήθηκε για την ασφάλεια στις μεταφορές, με τον Απόστολο Τζιτζικώστα να απαντά ότι «θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του έργου μου.Πρέπει να προστατεύουμε τους επιβάτες μας και τους εργαζομένους μας στον τομέα των μεταφορών εφαρμόζοντας πλήρως σε ολόκληρη την ΕΕ και σε όλους τους τρόπους μεταφοράς τα πρότυπα ασφάλειας των μεταφορών της ΕΕ, βελτιώνοντας τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για τη στήριξη και την ενίσχυση της εποπτείας των εθνικών φορέων ασφάλειας και στηρίζοντας την ανάπτυξη έξυπνων τεχνολογιών και βελτιώσεις των υποδομών που μπορούν να καταστήσουν ασφαλέστερα τα συστήματα μεταφορών μας. Προτίθεμαι να υποβάλω νωρίς κατά τη διάρκεια της θητείας μου τη δέσμη μέτρων για τον τεχνικό έλεγχο, για τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν τα καθοριστικά συστήματα ασφάλειας και ελέγχου των εκπομπών στα οχήματα και για την αντιμετώπιση της απάτης με τους οδομετρητές».
Όσον αφορά στη στρατηγική για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, ο υποψήφιος Έλληνας επίτροπος απάντησε ότι: «Προτίθεμαι να καταρτίσω, κατά προτεραιότητα, ένα φιλόδοξο σχέδιο που θα συμβάλει στη σύνδεση των πρωτευουσών της ΕΕ και των μεγάλων πόλεων με σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας, μέσω της αποτελεσματικής εφαρμογής της πολιτικής μας για το ΔΕΔ-Μ και της στόχευσης των πολυάριθμων εμποδίων που παραμένουν για την καλύτερη συνδεσιμότητα όλων των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών υπηρεσιών, τα οποία είναι η έλλειψη διαλειτουργικότητας, όπως η σηματοδότηση και η έλλειψη επαρκούς χρησιμοποίησης άλλων ψηφιακών τεχνολογιών».
Αναλυτικά οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις του Απόστολου Τζιτζικώστα
Διαβάστε επίσης
Η κυβέρνηση φλερτάρει ισχυρά με την καθιέρωση του 5% για την είσοδο ενός κόμματος στη Βουλή
Νέα Δημοκρατία: Αμηχανία, ψυχρότητα και αναμονή για τη νέα ομιλία Καραμανλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | topontiki.gr