Την αντίδρασή του για τον βανδαλισμό που διέπραξε σε έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη ο βουλευτής της «Νίκης» Νίκος Παπαδόπουλος, εξαπέλυσε ο εικαστικός Φίλιππος Τσιτσόπουλος ο οποίος συμμετέχει στην ίδια έκθεση η οποία φέρει το όνομα «Σαγήνη του Αλλόκοτου». Παρέμβαση έκανε και από την πλευρά της η ‘Ενωση αρχαιολόγων η οποία έκανε λόγο για «προσπάθεια επιστροφής σε εποχές σκοταδισμού». Λίγο νωρίτερα πάντως ο βουλευτής της «Νίκης» αφέθηκε ελεύθερος.
«Συμμετέχω στην έκθεση “Σαγήνη του Αλλόκοτου” η οποία έχει να κάνει με το πώς αντιμετωπίζουμε το αλλόκοτο. Μέσα σε αυτή την έκθεση που πάρα πολύ καλά φιλοξενεί για τον Γκόγια υπάρχει αυτή η παράλληλη έκθεση που δουλεύει τη στιγμή αυτή. Έμαθα σήμερα ότι κάποια έργα παραβιάστηκαν και μάλιστα έργα πολύ γνωστού καλλιτέχνη, φίλου, έμαθα έσπασαν τζάμια. Δεν ξέρω αν τα δικά μου έπαθαν τίποτα, υποθέτω δεν αγγίχτηκε επειδή ήταν σε οθόνη και δεν είχε το θέμα το “προκλητικό” σύμφωνα με τον βουλευτή» ανέφερε αρχικά.
Στη συνέχεια τόνισε ότι «άκουσα και τη συνέντευξη εδώ του κυρίου (σ.σ. αναφέρεται στον βουλευτή Νίκο Βρεττό που υποστήριξε την πράξη του βουλευτή Παπαδόπουλου) ο οποίος μας εξήγησε ότι ένας βουλευτής μπορεί να μπαίνει μέσα και να τα σπάει. […] Είναι μια παραβίαση ενός χώρου που ανήκει στην Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει μια συγκεκριμένη θέση ως προς την Τέχνη, ότι θα κάνει τα πράγματα όπως πρέπει να τα κάνει. Και κάνει πολύ καλά. Έτσι δουλεύει η μοντέρνα Τέχνη. Δεν μπορούμε να οπισθοχωρούμε σε καταστάσεις που έρχονται από τον Μεσαίωνα. Αυτές οι αντιδράσεις δεν βγάζουν πουθενά. Οι βουλευτές είναι που πρέπει να δίνουν το παράδειγμα» υπογράμμισε ο κ. Τσιτσόπουλος.
Καταγγέλλουν τον βανδαλισμό οι αρχαιολόγοι
Για προσπάθεια λογοκρισίας και επιστροφή σε εποχές Μεσαίωνα και σκοταδισμού, κάνει λόγο ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφορικά με την «ενέργεια του Νίκου Παπαδόπουλου, βουλευτή του κόμματος «Νίκη», να επιτεθεί και να καταστρέψει έργα τέχνης της έκθεσης «Η Σαγήνη του Αλοκόττου – Ενδιάμεσος Χώρος» στην Εθνική Πινακοθήκη».
Αναλυτικά η ανάρτηση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων:
«Προσπάθεια λογοκρισίας που μας γυρνά σε εποχές Μεσαίωνα και σκοταδισμού
Καταγγέλλουμε την πρωτοφανή ενέργεια του Νίκου Παπαδόπουλου, βουλευτή του κόμματος “Νίκη”, να επιτεθεί και να καταστρέψει έργα τέχνης της έκθεσης «Η Σαγήνη του Αλοκόττου – Ενδιάμεσος Χώρος» στην Εθνική Πινακοθήκη.
Πρόκειται για μια πράξη βάναυση, αποτρόπαιη και απολίτιστη. Η καλλιτεχνική ελευθερία στη χώρα μας είναι και οφείλει να παραμείνει αδιαπραγμάτευτη.
Το γεγονός ότι η επίθεση προέρχεται από δημόσιο πρόσωπο, και μάλιστα μέλος του ελληνικού κοινοβουλίου, προξενεί ακόμη μεγαλύτερη κατάπληξη! Προφανώς, η λογοκρισία στο έργο της Γεωργίας Λαλέ, από μέλη της ελληνικής κυβέρνησης, άνοιξε δυσοίωνες ατραπούς.
Η υποδειγματική απάντηση του Υπουργείου Πολιτισμού στον ως άνω βουλευτή, ότι «δεν προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας» οφείλει να παραμείνει γνώμονας για όλους και όλες στον δημόσιο βίο.
Στεκόμαστε στο πλάι των καλλιτεχνών και της Εθνικής Πινακοθήκης και καλούμε όλο τον κόσμο του πολιτισμού να πράξει το ίδιο».
Το χρονικό του βανδαλισμού και η απελευθέρωση του βουλευτή χωρίς καμία… δίωξη
Ο βουλευτής της «Νίκης» Νίκος Παπαδόπουλος, ο οποίος εισέβαλε νωρίτερα σε κατάσταση αμόκ στην Εθνική Πινακοθήκη, έσπασε προθήκες και εκθέματα, καθώς θεωρούσε πως ήταν βλάσφημα προς τον χριστιανισμό, αφέθηκε ελεύθερος λίγο μετά τις 17:00.
Πρόκειται για τον Νίκο Παπαδόπουλο, ο οποίος παρέμενε φρουρούμενος από αστυνομικούς στην Εθνική Πινακοθήκη. Ο βουλευτής της Νίκης κρατείτο από αστυνομικούς σε χώρο της Πινακοθήκης, καθώς η ΕΛΑΣ ανέμενε οδηγίες από τον Εισαγγελέα για το αν στοιχειοθετείται το αδίκημα της διακεκριμένης φθοράς για να συλληφθεί. Εάν ο εισαγγελέας έκρινε ότι πρόκειται για κακούργημα, δηλαδή για διακεκριμένη φθορά, και όχι για πλημμέλημα, τότε δεν ισχύει η βουλευτική ασυλία και θα προχωρούσε η σύλληψη κανονικά.
Όπως είπε ο συνήγορος του Παύλος Σαρακης, δεν του ασκήθηκε καμία δίωξη, ενώ προανήγγειλε την προσφυγή στη δικαιοσύνη για την παράνομη όπως χαρακτήρισε κράτηση του βουλευτή μέσα στην Εθνική Πινακοθήκη.
Τι είχε προηγηθεί πριν τον βανδαλισμό των έργων
Σε ανάρτησή του στο προσωπικό του site, ο βουλευτής είχε γράψει ότι «σε περιοδική έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου που θα διαρκέσει από 22.1.2025 έως 30.09.2025, έχει επιλεγεί και παρουσιάζεται μεταξύ των άλλων και ένα έργο Έλληνα καλλιτέχνη το οποίο προδήλως θίγει την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη, προσβάλλοντας ευθέως τα ιερά πρόσωπα της Παναγίας και του Χριστού, τα οποία απεικονίζονται παραμορφωμένα».
Συμπλήρωνε, δε, ότι «την ώρα λοιπόν που ακόμη και άθεοι άνθρωποι, μπροστά σε αξεπέραστες ανθρώπινες δυσκολίες εκλιπαρούν τη βοήθεια της Μητέρας Παναγιάς μας, στην έκθεση αυτή παρουσιάζεται παραμορφωμένο “εικόνισμα η Παναγία με τον Χριστό αγκαλιά (άτιτλο)” ενώ σε άλλο έργο του ίδιου καλλιτέχνη ο Άγιος Γεώργιος εμφανίζεται ως “O Χασάπης της Λεωφόρου”».
«Το Υπουργείο Πολιτισμού, δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας», ήταν η απάντηση της Λίνας Μενδώνη, που προφανώς δεν ικανοποίησε τα ακραία και φανατικά θρησκευτικά ένστικτα του βουλευτή που στο παρελθόν είχε αναφέρει τον Δεκέμβριο του 2023 ότι τα Χριστούγεννα βγαίνουν από τις πύλες της κολάσεως δαιμόνια-καλικάντζαροι και επιτίθενται στον λαό του Θεού.
Στην ερώτηση του ο βουλευτής της Νίκης ανέφερε πως το εν λόγω έργο θίγει και προσβάλει βαθύτατα την πίστη και τα θρησκευτικά πιστεύω της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών.
«Η Εκκλησία μας, μέσα στο σκοτάδι των πολλών και ποικίλων θλίψεων που υπάρχουν στον κόσμο μας προβάλει την Υπεραγία Θεοτόκο, τη μητέρα μας, τη μητέρα του Χριστού και μητέρα όλων των ανθρώπων, η οποία ανάμεσα στις πολλές και άπειρες ονομασίες της, ονομάζεται και ελπίς των απηλπισμένων, είναι δηλαδή η ελπίδα αυτών που δεν έχουν ελπίδα. Δηλαδή όσο πιο δύσκολα είναι τα πράγματα και όσο πιο ζοφερά και σκοτεινά, η Παναγία μας είναι το φως που λάμπει και μας δίνει δύναμη και κουράγιο. Και όντως νομίζω ότι δεν υπάρχει άνθρωπος στον κόσμο αυτό, Χριστιανός Ορθόδοξος που να μην επικαλείται καθημερινά την Παναγία μας. Ακόμη και άθεοι άνθρωποι, μπροστά τις δυσκολίες αναφωνούν “Παναγία μου”. Συνακόλουθα ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός του Θεού, Θεάνθρωπος, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, που ήρθε στο κόσμο, έγινε άνθρωπος, υπέφερε και σταυρώθηκε για την δική μας Σωτηρία, για την δική μας Ανάσταση», αναφέρει, μεταξύ άλλων.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι πιστός στις θεωρίες συνωμοσίας αν και γιατρός στο επάγγελμα, τον Ιανουάριο του 2024 είχε υπονοήσει ότι ο θάνατος του 29χρονου αθλητή Σον Μπάρμπερς συνδέεται με το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού.
Διαβάστε επίσης: