Με προσωπική του δήλωση, ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, προχώρησε σε διευκρινήσεις σχετικά με το πόρισμα της Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα για τα Τέμπη και τη σύμβαση 717.
«Όταν κάνεις 17 συστάσεις ασφαλείας, σημαίνει ότι τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής», είχε τονίσει ο πρόεδρος του ΕΔΟΣΑΑΜ κατά τη συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του πορίσματος, επισημαίνοντας πως όσοι καθυστέρησαν την υλοποίηση της σύμβασης «έχουν συμβάλει στο να χάσουν τη ζωής τους τα παιδιά».
Η ανακοίνωση του προέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ:
«Δεδομένης της συναισθηματικής φόρτισης της διαδικασίας παρουσίασης του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της διαδικασίας αλλεπάλληλων ερωτήσεων διευκρινίζω τα ακόλουθα:
Η εξέλιξη και μη έγκαιρη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 όπως αναγράφεται ρητά στο πόρισμα της Επιτροπής δεν αποτέλεσε αντικείμενο εξέτασης από την Επιτροπή.
Οι επίσημες θέσεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναγράφονται στο πόρισμα της Επιτροπής.
Προσωπικές απόψεις που εκφράστηκαν κατά την παρουσίαση του πορίσματος παρερμηνεύτηκαν και σε κάθε περίπτωση δεν αποτελούν παρά προσωπική άποψη που δεν πρέπει να εκληφθεί παρά μόνο ως τέτοια.
Η επίσημη θέση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αποτυπώνεται στο πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης.
Παρομοίως οι ενέργειες που (δεν) έγιναν στον τόπο του τραγικού δυστυχήματος περιγράφονται επακριβώς στο πόρισμα και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δηλώνει ότι εμμένει στην ακριβή διατύπωση του πορίσματος, η ακριβής μετάφραση του οποίου θα ολοκληρωθεί το συντομότερο ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνειών και γενικών αναλογικών κρίσεων που ενέχουν πάντοτε τον κίνδυνο παρερμηνείας».
Υπενθυμίζεται ότι ο Χρήστος Παπαδημητρίου στην παρουσίαση του πορίσματος είχε αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Εμείς απασχοληθήκαμε και με τη σύμβαση 717, μία σύμβαση που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2016 και αν είχε ολοκληρωθεί θα είχαν μπει τα συστήματα ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο που πιθανότατα δεν θα επέτρεπαν το συγκεκριμένο φρικτό δυστύχημα να έχει συμβεί, αλλά δεν αποτέλεσαν κύριο αντικείμενο της διερεύνησης.
Η παραδοχή ότι η 717 έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016 και η καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή της συνεισέφερε αποφασιστικά στο δυστύχημα αυτό είναι δεδομένη. Στο δυστύχημα όμως αυτό συνεισέφεραν και άλλοι δύο καθοριστικοί παράγοντες. Πρώτον, η διαχρονική απόφαση του ελληνικού κράτους να εγκαταλείψει τον σιδηρόδρομο μη επενδύοντας τα χρήματα που πρέπει, όπως θα δείτε σε κομμάτια της έκθεσής μας. Είμαστε ουραγοί στην ΕΕ στην επένδυση στον σιδηρόδρομο. Δεύτερον, τα μνημόνια που είχαν ως αποτέλεσμα την αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό, το οποίο ήταν κρίσιμο για την ασφάλεια. Όλα αυτά και με τρόπο που θα αναδειχθεί στο πόρισμά μας συνεισέφεραν αποφασιστικά στο δυστύχημα αυτό.
Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω ότι σκοπός της διερεύνησης αυτής είναι να γίνουν οι συστάσεις ασφαλείας που πρέπει, ώστε τα βήματα που ξεκίνησαν δυστυχώς κατόπιν της τραγωδίας των Τεμπών, και ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου που ξεκίνησε με τραγική καθυστέρηση και συνεχίστηκε έκτοτε να γίνει ακόμα πιο γρήγορα, να διορθωθούν πράγματα που ακόμα λειτουργούν εσφαλμένα και δεν έχουν φτάσει ακόμα στο επιθυμητό επίπεδο, ώστε να μην ξανασυμβεί πότε αυτό το τραγικό δυστύχημα ή να μην υπάρχει κανένας νεκρός στον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Διαβάστε επίσης:
Συρεγγέλα για τις διαδηλώσεις για τα Τέμπη: «Λάβαμε το μήνυμα και στη Βουλή θα μιλήσουμε για όλα»