Νέα στοιχεία για το μπάζωμα στα Τέμπη βλέπουν το φως της δημοσιότητας δύο χρόνια μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία με τους 57 νεκρούς.
Μετά το μπάζωμα στον τόπο του δυστυχήματος, όπου τα δύο τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά την 28η Φεβρουαρίου 2023, οι ερευνητές συνεχίζουν να ανακαλύπτουν στοιχεία.
Το Mega παρουσίασε το πόρισμα της εταιρείας Anubis, η οποία ειδικεύεται στον εντοπισμό αγνοουμένων, νεκρών ή ζωντανών, με τη βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων.
Τόσο στο Κουλούρι, όσο και στη θέση «Πηγάδια» του Ευαγγελισμού στη Λάρισα, έγινε ο έλεγχος της Anubis μετά από 14 ολόκληρους μήνες, η οποία έδειξε πως μέσα στα μπάζα που είχαν μεταφερθεί τότε από το σημείο της σύγκρουσης, υπήρχαν από ανθρώπινα οστά μέχρι προσωπικά αντικείμενα επιβατών του μοιραίου Intercity.
Στις εικόνες που δημοσιοποίησε η εκπομπή Live News, φαίνονται συντρίμμια που θάφτηκαν στο χωράφι, παπούτσια και άλλα αντικείμενα που ανήκαν στους επιβάτες, ένα καμένο ξύλο και τα σημεία που μπήκαν στο μικροσκόπιο της έρευνας.
Το χωράφι ανήκε στον εργολάβο Αθανάσιο Πανδρεμμένο που κλήθηκε να δώσει απαντήσεις τόσο για τα όσα έκαναν τα συνεργεία του, όσο και για τις συνθήκες φύλαξης αμέσως μετά την εναπόθεση των χωμάτων.
Ανάμεσα στα ευρήματα υπήρχε και βιολογικό υλικό, που εντόπισαν ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά της ομάδας Anubis.
Τι αναφέρει το πόρισμα της Anubis
Το βιολογικό υλικό, εντοπίστηκε από στελέχη της ομάδας Anubis την περασμένη άνοιξη, όταν επισκέφτηκαν το οικόπεδο του Αθανάσιου Πανδρεμμένου.
«Επειδή όλα τα οστά εκτός του πειστηρίου 104 (ανθρώπινο οστό), παρουσιάζουν κάποια ανατομικά στοιχεία, τα οποία έχουν αποκοπεί για λόγους που δεν γνωρίζουμε, προτείναμε στον κύριο ανακριτή να εξεταστούν και από τον ιατροδικαστικό ανθρωπολόγο», γράφει το πόρισμα.
Κάτω από τα χώματα που μεταφέρθηκαν, εντοπίστηκαν τα συντρίμμια των δύο τρένων, αλλά και δύο παλέτες, που δημιούργησαν νέα ερωτήματα στους ερευνητές.
«Εντός των αδρανών υλικών ανευρέθησαν δύο παλέτες πράγμα το οποίο δε μας έχει αναφερθεί ότι μπορεί να μεταφερόταν με το τρένο, γιατί το τρένο μετέφερε κλειστά ερμητικά κοντέινερ, καθώς και βαγόνια που μετέφεραν λαμαρίνες. Ύποπτο δε είναι ότι ανευρέθηκε δίπλα στην παλέτα που έχουμε περιγράψει στην έκθεση, πλαστικό τσέρκι 40cm γκρι χρώματος που χρησιμοποιείται για την περίσφιξη αντικειμένων με κάποια σταθερή επιφάνεια», αναφέρει το πόρισμα για τις παλέτες.
«Υπάρχουν χρήσιμα ύποπτα πειστήρια που δεν γνωρίζουμε εάν έχει γίνει η καταγραφή τους και για πάνω από ένα χρόνο βρισκόντουσαν εκεί, χωρίς να γνωρίζει κανένας».



Απόβλητα από ελαιοτριβείο στο οικόπεδο στα Πηγάδια
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Live News, στο οικόπεδο στα Πηγάδια, οι άνθρωποι της Anubis που βρέθηκαν στο σημείο, ανακάλυψαν ότι ο χώρος στον οποίο πετάχτηκαν τα συντρίμμια της τραγωδίας, ήταν ο τριπλάσιος από αυτόν που υπέδειξε ο εργολάβος που ανέλαβε τη μεταφορά των χωμάτων.
«Το μέρος – τοποθεσία δεν έχει οριοθετημένη ζώνη φύλαξης με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένο σε φυσικούς θηρευτές που αναζητούν τροφή, στη γενική περιοχή. Ο χώρος ήταν εκτεθειμένα σε κοντινή τοποθεσία στην κύτη του ποταμού, η οποία υπερχείλισε κατά τις πλημμύρες τις οποίες ακολούθησαν μετά το ατύχημα».
Όταν η ομάδα Anubis, έκανε έλεγχο τον Απρίλιο του 2024 διαπίστωσε πως είχαν πετάξει απόβλητα από ελαιοτριβείο στο σημείο που υπήρχαν τα χώματα από τα Τέμπη. Τα ευρήματα δημιούργησαν πολύ γρήγορα ερωτήματα, που είναι δύσκολο να απαντηθούν.
«Πολλά καμένα υλικά συμπεριλαμβανομένων και συντριμμιών, δείχνουν ότι έγινε επέμβαση εντός της περιοχής που υπήρξε πυρκαγιά, αλλά δε μας προσδιορίστηκε το πότε έγινε».
Εντοπίστηκε το «μαύρο κουτί» του Intercity 62
Η ομάδα Anubis περιέγραψε και το πώς κατάφερε να βρει το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας εννέα μήνες μετά τη φονική σύγκρουση. Υπενθυμίζεται πως αρχικά είχαν αρνηθεί στην Anubis να συνδράμει στις έρευνες.
«Οι σκύλοι, μας έδωσαν ένδειξη σε ένα σημείο πλησίον του κυλικείου, το οποίο μας αναφέρεται σαν τμήμα με θέση μηχανοδηγού επιβατικής αμαξοστοιχίας, που είχε υποστεί σε μεγάλο βαθμό συμπίεση. Ανέλαβαν τα συνεργεία κοπής.
Ακολούθησε διάνοιξη, γιατί το σημείο ήταν συμπιεσμένο και καμένο. Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της εργασίας μας, μας πλησίασε ομάδα τεχνικών συμβούλων και μας ανέφερε, ότι στο συγκεκριμένο σημείο να έχουμε υπόψη μας ότι βρίσκεται το μαύρο κουτί και ότι αυτό το κομμάτι αποτελεί τμήμα της ηλεκτράμαξας της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Όταν δημιουργήθηκε ικανός χώρος σε ένα συγκεκριμένο σημείο, προσδιορίστηκε η θέση του μαύρου κουτιού», γράφει το πόρισμα της Anubis.
Όλα είχαν ξεκινήσει λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, όταν έφτασαν στην περιοχή της σιδηροδρομικής τραγωδίας οι πρώτες μπουλντόζες. Λίγες μόνο μέρες μετά, το σημείο ήταν αγνώριστο. Μόνο που έτσι χάθηκαν μια σειρά από κρίσιμα στοιχεία στο πεδίο της έρευνας και βιολογικό υλικό που έπρεπε να ταυτοποιηθεί.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας και αυτοψίας του ειδικού κλιμακίου της Πυροσβεστικής στα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών από την τραγωδία των Τεμπών, που βρέθηκαν στο Κουλούρι, έχουν να κάνουν με το πίσω, αποκομμένο μέρος της καμπίνας της δεύτερης ηλεκτρομηχανής της εμπορικής.
Τα ευρήματα αυτά αναμένεται να ελεγχθούν προκειμένου να βρεθούν τυχόν ίχνη καύσης, ωστόσο, όπως φαίνεται σε αυτήν τη φωτογραφία ντοκουμέντο, στο συγκεκριμένο κομμάτι, δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι τέτοιο.
Την νέα έρευνα ζήτησε η μητέρα του 29χρονου μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας, καθώς θεωρεί ότι τα σενάρια ότι υπήρχε παράνομο φορτίο στην αμαξοστοιχία του γιου της πλήττει την υστεροφημία του.
«Μετά από δύο χρόνια εκτός ότι πενθώ το παιδί μου, πρέπει να ακούω στις τηλεοράσεις ότι πιθανόν για χαρτζιλίκι μετέφερε παράνομο φορτίο», δήλωσε η Σταυρούλα Καρύδη, μητέρα του 29χρονου μηχανοδηγού.
Tι βρέθηκε στο Κουλούρι από κλιμάκιο της Πυροσβεστικής
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Live News, κατά τον έλεγχο από κλιμάκιο της ΔΑΕΕ στα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών, τα οποία βρίσκονται στο Κουλούρι, εντοπίστηκαν τέσσερα κομμάτια κόκπιτ (τμήματα του πιλοτηρίου της εμπορικής).
Σύμφωνα πάντα με το Mega, ο Κώστας Λακαφώσης, ειδικός πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων, είπε πως στη φωτογραφία που έχει δει το φως της δημοσιότητας αυτό που φαίνεται δεν είναι η οροφή αλλά ένα κομμάτι της πρόσοψης της μηχανής.
Διαβάστε επίσης: