Είναι αλήθεια ότι, τα τελευταία χρόνια, η χρήση του διαδικτύου έχει αυξηθεί ραγδαία και μόνο να την αγνοήσουμε δεν μπορούμε. Οι σύγχρονοι πελάτες αναζητούν πρώτα εκεί την υπηρεσία ή το προϊόν που τους ενδιαφέρει και έπειτα επιλέγουν πού θα κλείσουν ραντεβού ή σε ποιο κατάστημα θα ολοκληρώσουν την αγορά τους.
Συνεπώς, η δυναμική παρουσία της επιχείρησής σου στο διαδίκτυο κρίνεται αναγκαία, αν θέλεις να προσελκύσεις ακόμη περισσότερους πελάτες, αλλά και να διατηρήσεις τους υπάρχοντες!
Αν είσαι, λοιπόν, ιδιοκτήτης κομμωτηρίου, κέντρου αισθητικής ή, γενικότερα, παρέχεις υπηρεσίες ομορφιάς και θέλεις να αυξήσεις την πελατεία σου -τόσο την online όσο και την offline-, τότε αυτό το άρθρο είναι για σένα!
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Επειδή οι πελάτες σου είναι –και– στο διαδίκτυο, πρέπει να βρεις τρόπο να επικοινωνήσεις μαζί τους.
Σκέψου, απλώς, τη διαδικασία που ακολουθούν, για να βρουν την υπηρεσία ομορφιάς που επιθυμούν. Πληκτρολογούν στις μηχανές αναζήτησης, όπως είναι η Google, την υπηρεσία που θέλουν, για παράδειγμα «κομμωτήριο σε προσιτές τιμές» και, έτσι, εμφανίζεται μια λίστα με επιλογές. Γιατί, λοιπόν, να μη βρίσκεται και η δική σου επιχείρηση σε αυτές τις επιλογές;
Πώς θα το καταφέρεις αυτό;
#1 Δημιούργησε το δικό σου website
Δημιούργησε τη δική σου ιστοσελίδα, στην οποία θα ενημερώνεις τους πελάτες για το ποιος είσαι και τι υπηρεσίες προσφέρεις. Δώσε σημασία στο περιεχόμενό της, αν θες να έχει αποτέλεσμα. Σημαντική είναι η αναλυτική περιγραφή των υπηρεσιών σου, όπως για παράδειγμα, αν έχεις κομμωτήριο, τι μάρκες προϊόντων ομορφιάς χρησιμοποιείς, καθώς και η ύπαρξη σελίδας τιμοκαταλόγου στο website για τις υπηρεσίες σου.
Μην ξεχνάς ότι αυτό που προσφέρεις σχετίζεται με την ομορφιά, οπότε κάθε τι που συνδέεται με την προβολή της επιχείρησής σου θα πρέπει να είναι… όμορφο! Οι ελκυστικές φωτογραφίες, για παράδειγμα, με τα εκπληκτικά κουρέματα των πελατών σου, αλλά και ένα βίντεο από την ώρα που αυτά πραγματοποιούνται, θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις!
Ακόμα και «μαρτυρίες» από ικανοποιημένους πελάτες, που διηγούνται το πόσο ευχαριστημένοι είναι από την επιχείρησή σου, είναι ένας καλός τρόπος να πείσεις τους καταναλωτές να σε επισκεφθούν! Δεδομένου ότι δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία από τις παρεχόμενες υπηρεσίες σου, δε μπορούν να σε αξιολογήσουν, μέχρι να σε δοκιμάσουν. Βοήθησέ τους, λοιπόν, να καταλάβουν το τι ακριβώς θα απολαύσουν, αν σε προτιμήσουν!
Να θυμάσαι, επίσης, ότι ο χρόνος είναι χρήμα -όπως λέει και το ρητό- και ο καταναλωτής επιθυμεί να αγοράσει κάτι με όσο το δυνατόν… λιγότερη προσπάθεια! Διευκόλυνέ τον, λοιπόν, δίνοντάς του τη δυνατότητα να κλείσει ραντεβού, μέσω της online φόρμας για ραντεβού που θα πρέπει να παρέχει η ιστοσελίδα σου.
#2 Γίνε πρώτος στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης
Ως τοπική επιχείρηση εξυπηρετείς συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή και, προφανώς, οι εν δυνάμει πελάτες σου θα είναι και γείτονές σου. Άρα, η online παρουσία σου στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης θα πρέπει να είναι ισχυρή! Σκέψου, για παράδειγμα, πόσοι χρήστες ψάχνουν στη Google για “κομμωτήριο κοντά μου” ή “τα καλύτερα κέντρα αισθητικής στον Πειραιά”. Θέλεις να μην εμφανίζεται η επιχείρησή σου σε τέτοιες αναζητήσεις; Προφανώς, όχι!
Συνεπώς, η υιοθέτηση εργαλείων, όπως η καταχώρηση σε επαγγελματικούς καταλόγους (www.xo.gr) ή το Google my Business που προσφέρει η Google, μέσω των οποίων έχεις τη δυνατότητα να προωθήσεις την ιστοσελίδα σου στην Αναζήτηση και τους Χάρτες της Google, είναι απαραίτητη.
Έρευνα της Google έχει δείξει ότι το 76% των χρηστών που πραγματοποίησαν μία τοπική αναζήτηση από το κινητό τους επισκέφθηκαν, τελικά, το φυσικά κατάστημα μέσα σε ένα 24ωρο! Γιατί να μη βρεθείς λοιπόν, κι εσύ, ένα βήμα πιο κοντά στους καταναλωτές που ψάχνουν τοπικά;
#3 Δημιούργησε το εταιρικό σου Blog
Να έχεις στο μυαλό σου ότι ο καταναλωτής δε θέλει να τον βομβαρδίζεις, συνεχώς, με την παρότρυνση για αγορά, αλλά θέλει και να τον ενημερώνεις για θέματα σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησής σου, δηλαδή την ομορφιά. Αυτό θα μπορούσες να το κάνεις μέσω ενός blog. Ενδεικτικά θέματα που θα μπορούσε να περιέχει το blog σου είναι χρήσιμες συμβουλές ή εξατομικευμένους οδηγούς καθημερινής περιποίησης.
Οι καταναλωτές, γενικά, επιθυμούν να μαθαίνουν νέα από τον κόσμο της ομορφιάς. Αν, λοιπόν, τους προσφέρεις αυτό, θα σε εμπιστευθούν και, γιατί όχι, να μη σε προτιμήσουν για τις αγορές τους;
Ένα εταιρικό blog, επίσης, θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό και να πάρεις σημαντικό προβάδισμα έναντι αυτού, καθώς η Google, που λατρεύει το περιεχόμενο, θα δώσει ιδιαίτερη ώθηση στην κατάταξή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης! Όπως άλλωστε έλεγε και ο Bill Gates, «το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς».
#4 Δώσε έμφαση στο Email Marketing
Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια, θα τονίσουμε.
Αν θες οι πελάτες σου να είναι, συνεχώς, ενημερωμένοι για προσφορές – εκπτώσεις που προσφέρεις και για νέες θεραπείες ομορφιάς ή και για να προσελκύσεις νέους πελάτες, το e-mail marketing είναι ένα ακόμη εργαλείο στο οποίο μπορείς να βασιστείς.
Προκειμένου να γίνει πιο κατανοητή η έννοια του e-mail marketing, σκέψου π.χ. την αποστολή ενός e–mail καλωσορίσματος σε νέους πελάτες, με έκπτωση 10% στο πρώτο τους κούρεμα, με σκοπό να τους δελεάσεις και να σε επισκεφθούν.
Και, τώρα, αναρωτιέσαι πώς θα γίνει αυτό; Μοναδική προϋπόθεσή του είναι η σύνδεση της ιστοσελίδας σου με ένα σύστημα φόρμας Newsletter, που θα σε βοηθήσει να συλλέξεις τα e-mail των χρηστών που την επισκέπτονται. Αυτά, στη συνέχεια, θα τα χρησιμοποιήσεις με τον πιο αποδοτικό τρόπο, ώστε να αυξήσεις την πελατεία σου. Σε αυτό θα σε βοηθήσει και η ύπαρξη blog στην ιστοσελίδα σου, που δίνει έναν ακόμα λόγο εγγραφής σε αυτή.
#5 Χρησιμοποίησε τα Social Media
Ποτέ μην αμελείς την ύπαρξη και διατήρηση της εικόνας σου στα social media. Οι πελάτες σου είναι και εκεί. Ναι, καλά άκουσες! Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, στην Ελλάδα οι χρήστες του Facebook ξεπερνούν τα πέντε εκατομμύρια, ενώ στο Instagram τα τρία, με αποτέλεσμα να γίνεται αναγκαία η ύπαρξη της επιχείρησής σου σε αυτά.
Χρησιμοποίησέ τα ως μέσο επικοινωνίας με τον πελάτη. Είναι μια αρκετά καλή ιδέα για να τον προσελκύσεις! Έχοντας εταιρικό προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι καταναλωτές μπορούν να ανακαλύψουν την ύπαρξή σου και να μαθαίνουν τα νέα σου από εκεί. Μπορείς, ακόμη, να τους διευκολύνεις να κλείσουν το… πολυπόθητο ραντεβού και να δοκιμάσουν τις “ικανότητες” σου, μέσω ενός τηλεφώνου ή επίσκεψης στην ιστοσελίδα σου.
Δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι το Instagram αποτελεί βασική πηγή έμπνευσης και αναζήτησης, για πολλούς χρήστες, σχετικά με θέματα που αφορούν στην ομορφιά και το στυλ.
#6 Μην υποτιμάς, ποτέ, το Youtube
Τα τελευταία χρόνια η χρήση του Youtube ως μέσου κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί ραγδαία, με τον πρωταγωνιστικό ρόλο να ανήκει σε περιεχόμενο βασισμένο σε θέματα ομορφιάς! Αυτό φανερώνεται και από το παρακάτω διάγραμμα, που δείχνει την αύξηση των views σε βίντεο σχετικά με την ομορφιά.
Συνεπώς, αποτελεί μια σημαντική πλατφόρμα στην οποία θα πρέπει να εστιάσεις, προκειμένου να προωθήσεις την επιχείρησή σου. Και αυτό γιατί, όχι μόνο είναι ένα ιδανικό κανάλι που θα σε βοηθήσει να προβάλλεις τη δουλειά σου, αλλά και γιατί πολλοί ανταγωνιστές σου απέχουν από αυτό! Γιατί να μη βρίσκεσαι… ένα βήμα μπροστά τους;
Δεν έχεις παρά να δημιουργήσεις το κανάλι σου, το οποίο θα εμπλουτίσεις με βίντεο-tutorials που θα σχετίζονται με θέματα ομορφιάς, όπως για παράδειγμα tips καθημερινής φροντίδας ή συμβουλές χτενίσματος.
Τέλος, σε έναν κόσμο γεμάτο influencers δεν μπορείς να τους…. αποφύγεις, αλλά αντιθέτως μπορείς να τους προσ(κ)αλέσεις για μια συνεργασία με το κανάλι σου! Αυτοί θα μπορούσαν να ήταν make up artists ή fashion vloggers, με σκοπό να δώσουν συμβουλές ομορφιάς. Μην ξεχνάς ότι, στη σημερινή εποχή, οι χρήστες του διαδικτύου εμπιστεύονται τους influencers, όπως ακριβώς τους διάσημους, για να λάβουν μια αγοραστική απόφαση!
Συνοψίζοντας
Αποτελεί ανάγκη, και όχι επιλογή, για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ομορφιάς, να έχουν μια δυναμική παρουσία στα social media, αλλά και να διατηρούν μια ελκυστική ιστοσελίδα!
Θέλεις ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την digital παρουσία σου; Επικοινώνησε με την 19CLOUDS στο hello@19clouds.com ή κάνε κλικ εδώ.