Ο εν ενεργεία πρόεδρος της Νότιας Κορέας Τσόι Σανγκ-Mοκ διέταξε έκτακτη επιθεώρηση ασφάλειας ολόκληρoυ του αεροπορικού στόλου της χώρας καθώς οι ερευνητές εργάζονταν για να εντοπίσουν τα θύματα και να ανακαλύψουν τι προκάλεσε την πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή στο έδαφος της Νότιας Κορέας.
Η κορυφαία προτεραιότητα προς το παρόν είναι ο εντοπισμός των θυμάτων, η υποστήριξη των οικογενειών τους και η περίθαλψη των δύο επιζώντων, είπε ο Τσόι σε συνάντηση διαχείρισης καταστροφών στη Σεούλ.
«Ακόμη και πριν βγουν τα τελικά αποτελέσματα, ζητάμε από τους αξιωματούχους να αποκαλύψουν με διαφάνεια τη διαδικασία διερεύνησης του ατυχήματος και να ενημερώσουν αμέσως τις οικογένειες των θυμάτων», είπε.
«Μόλις πραγματοποιηθεί η ανάκτηση του ατυχήματος, ζητείται από το υπουργείο Μεταφορών να διενεργήσει έκτακτη επιθεώρηση ασφάλειας ολόκληρου του συστήματος λειτουργίας του αεροσκάφους για να αποφευχθεί η επανάληψη των αεροπορικών ατυχημάτων», είπε.
Ως πρώτο βήμα, το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε σχέδια για τη διεξαγωγή ειδικής επιθεώρησης και των 101 αεροσκαφών Boeing 737-800 που λειτουργούν από αεροσκάφη της Νότιας Κορέας από τη Δευτέρα, εστιάζοντας στο ιστορικό συντήρησης βασικών εξαρτημάτων.
Και οι 175 επιβάτες και τα τέσσερα από τα έξι μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν όταν ένα Boeing της Jeju Air προσγειώθηκε με την κοιλιά και γλίστρησε από το τέλος του διαδρόμου στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Μουάν.
Ατελείωτος είναι ο θρήνος για τα 179 θύματα της αεροπορικής τραγωδίας που συγκλόνισε τη Νότια Κορέα και τον κόσμο το πρωί της Κυριακής, με τους Νοτιοκορεάτες να αφήνουν λουλούδια σε κέντρο μνήμης που στήθηκε στην πόλη Μουάν για τα θύματα.
Το Υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι το αεροπλάνο ήταν ένα Boeing 737-800 που επέστρεφε από την Μπανγκόκ.
Κι άλλο αεροσκάφος της Jeju Air αντιμετώπισε πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης
Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη την Κυριακή, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, μεταδίδει το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών.
Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου.
Μάχη των γιατρών για τον 33χρονο αεροσυνοδό – Τα πρώτα λόγια του
Την ίδια ώρα οι γιατροί δίνουν μάχη για τους δύο επιζώντες αεροσυνοδούς, που βρίσκονταν στην ουρά του αεροσκάφους.
Οι ιατρικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι o Μο ενδέχεται να αντιμετωπίσει σοβαρές επιπλοκές, όπως πλήρη παράλυση. Ο διευθυντής του Νοσοκομείου του Εθνικού Πανεπιστημίου της Σεούλ, Joo Woong, εξέφρασε ανησυχία για την κατάσταση του ασθενούς και τόνισε την ανάγκη για εντατική θεραπεία.
Η δεύτερη αεροσυνοδός νοσηλεύεται στο Ιατρικό Κέντρο Asan στην ανατολική Σεούλ. Αξιωματούχος του νοσοκομείου είπε σε τοπικά μέσα ενημέρωσης: «Η Kου αυτή τη στιγμή νοσηλεύεται για τραύματα στο τριχωτό της κεφαλής και κατάγματα στον αστράγαλο και υποβάλλεται σε θεραπεία για κοιλιακή διάγνωση. Δεν υπάρχει μεγάλη απειλή για τη ζωή της ή κάτι, αλλά δεν είχαμε χρόνο να ρωτήσουμε για το ατύχημα».
Οι δύο επιζώντες εντοπίστηκαν στην ουρά του αεροσκάφους, το μοναδικό τμήμα που παρέμεινε αναγνωρίσιμο μετά την πρόσκρουση.
Όπως αποκαλύπτει η Daily Mail, ο 33χρονος αεροσυνοδός ήταν σύμφωνα με αναφορές αποπροσανατολισμένος όταν ξύπνησε σε πανεπιστημιακό νοσοκομείο στη Σεούλ. Σύμφωνα με τους γιατρούς του, ρώτησε «τι συνέβη» και «γιατί είμαι εδώ» μόλις ξύπνησε. Είπε επίσης ότι φορούσε τη ζώνη ασφαλείας του πριν από την συντριβή, αλλά ότι δεν θυμόταν τίποτα μετά από αυτή.
Ο Λι, ο οποίος σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ήταν υπεύθυνος για την εξυπηρέτηση των επιβατών στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, υπέστη κάταγμα στον αριστερό ώμο και τραύματα στο κεφάλι.
Δύο Ταϊλανδοί μεταξύ των επιβατών της μοιραίας πτήσης
Το υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι μεταξύ των επιβατών του αεροπλάνου περιλαμβάνονται δύο Ταϊλανδοί υπήκοοι. Η πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης, Παετονγκτάρν Σιναουάτρα, εξέφρασε τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες όσων επλήγησαν από το δυστύχημα με ανάρτησή της στο Χ.
Ο Kerati Kijmanawat, διευθυντής των αεροδρομίων της Ταϊλάνδης, επιβεβαίωσε σε δήλωσή του ότι η πτήση 7C 2216 της Jeju Air αναχώρησε από το αεροδρόμιο Suvarnabhumi χωρίς να υπάρχουν αναφορές για μη φυσιολογικές συνθήκες με το αεροσκάφος ή στον διάδρομο προσγείωσης.
Η Jeju Air σε ανακοίνωσή της εξέφρασε τη “βαθιά της συγγνώμη” για τη συντριβή και δήλωσε ότι θα κάνει “τα πάντα για να διαχειριστεί τα επακόλουθα του ατυχήματος”.
Σε συνέντευξη Τύπου που μεταδόθηκε από την τηλεόραση, ο Kim E-bae, πρόεδρος της Jeju Air, υποκλίθηκε βαθιά μαζί με άλλους ανώτερους αξιωματούχους της εταιρείας, καθώς ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες που θρηνούν και δήλωσε ότι αισθάνεται “πλήρη ευθύνη” για το περιστατικό.
Ο Κιμ δήλωσε ότι η εταιρεία δεν είχε εντοπίσει μηχανικά προβλήματα στο αεροσκάφος μετά από τακτικούς ελέγχους και ότι θα περιμένει τα αποτελέσματα των κυβερνητικών ερευνών για τα αίτια του περιστατικού.
Η Boeing ανέφερε σε ανακοίνωσή της στο X ότι βρίσκεται σε επαφή με την Jeju Air και είναι έτοιμη να υποστηρίξει την εταιρεία στην αντιμετώπιση του δυστυχήματος.
“Εκφράζουμε τα βαθύτατα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες που έχασαν τους αγαπημένους τους και οι σκέψεις μας παραμένουν με τους επιβάτες και το πλήρωμα”, δήλωσε η Boeing.
Πρόκειται για την πιο θανατηφόρα αεροπορική καταστροφή που έχει συμβεί ποτέ στο έδαφος της Νότιας Κορέας.
Η τελευταία φορά που η χώρα υπέστη αεροπορική καταστροφή μεγάλης κλίμακας ήταν το 1997, όταν ένα αεροπλάνο της Korean Airline συνετρίβη στο Γκουάμ, σκοτώνοντας 228 επιβαίνοντες.
Και το 2013, αεροσκάφος της Asiana Airlines συνετρίβη στο Σαν Φρανσίσκο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τρεις άνθρωποι και να τραυματιστούν περίπου 200.
Το χρονικό με τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης – Ειδικοί αποκλείουν το χτύπημα με το πουλί να προκάλεσε βλάβη
Μία ημέρα μετά την τραγωδία στη Νότια Κορέα, οι έρευνες για το αεροπορικό δυστύχημα συνεχίζονται, όπως και η ταυτοποίηση των θυμάτων.
Σύμφωνα με τις αρχές της χώρας, από τους 179 νεκρούς, έχουν ταυτοποιηθεί οι 141, ενώ συνολικά, σύμφωνα με τη λίστα των επιβατών, θύματα είναι 84 άνδρες και 85 γυναίκες, ενώ υπάρχουν και 10 θύματα που δεν έχει προσδιοριστεί το φύλο τους.
Με τα μαύρα κουτιά της πτήσης της Jeju Air να εξετάζονται ήδη, ειδικοί συνεχίζουν να αναλύουν τα δεδομένα που έχουν στη κατοχή τους, προσπαθώντας να βρουν την άκρη στο νήμα των αιτίων του δυστυχήματος.
Οι αναφορές πως το αεροπλάνο έπεσε σε σμήνος πουλιών επιβεβαιώθηκαν, ωστόσο υπάρχει η εκτίμηση πως το γεγονός αυτό δεν ήταν καθοριστικό για την κατάληξη που είχε η πτήση
Η αρχική θεωρία έλεγε ότι το χτύπημα αυτό οδήγησε σε βλάβη του κινητήρα που τροφοδοτούσε το σύστημα προσγείωσης, το οποίο με τη σειρά του προκάλεσε τη μοιραία προσγείωση κατά την οποία ο πιλότος δεν μπόρεσε να μειώσει την ταχύτητα του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στο τοιχίο που υπήρχε στο τέλος του διαδρόμου, πρόσκρουση που προκάλεσε τελικά την τραγωδία.
Η Σόνια Μπράουν, ανώτερη λέκτορας στον αεροδιαστημικό σχεδιασμό στο Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας της Αυστραλίας, εμφανίστηκε επίσης επιφυλακτική.
«Ένα χτύπημα πουλιού πρέπει να είναι ένα γεγονός που μπορεί να επιβιώσει ένα αεροσκάφος… Δεν πρέπει να οδηγεί σε αυτό που τελικά είδαμε με την πτήση. Σε οποιαδήποτε κατάσταση όπου ένας κινητήρας δεν λειτουργεί, υπάρχει ακόμα αρκετή δύναμη (στον κινητήρα)», λέει, προσθέτοντας ότι τα χτυπήματα πουλιών είναι τόσο συνηθισμένα που λαμβάνονται υπόψη στο σχεδιασμό των σύγχρονων αεροπλάνων.
Σε ένα Boeing 737 και σε οποιοδήποτε εμπορικό αεροσκάφος «υπάρχουν επίπεδα πλεονασμού, ειδικά για το σύστημα προσγείωσης, το οποίο λειτουργεί υδραυλικά», πρόσθεσε.
«Ακόμα κι αν αυτό αποτύγχανε, έχει το πλεονέκτημα στο ότι μπορεί ακόμα να εκτείνεται χωρίς το υδραυλικό σύστημα το οποίο λειτουργεί βασικά με τη βαρύτητα, επομένως το σύστημα προσγείωσης θα πρέπει ακόμα να μπορεί να εκτείνεται» σημειώνει.
Ακόμη, πρόσθεσε πως τα αεροσκάφη αυτού του τύπου, έχουν και άλλα συστήματα ελέγχου πτήσης, τα οποία πέφτουν πριν από την προσγείωση για να αυξήσουν την επιβράδυνση της ταχύτητας του αεροσκάφους, κάτι που θα έπρεπε να έχει ενεργοποιηθεί λίγο πριν τη μοιραία πρόσκρουση.
«Καταργούν δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα και είναι πολύ απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να αφαιρέσει αυτά τα δύο ανεξάρτητα υδραυλικά συστήματα. Φαίνεται ότι υπάρχουν περισσότερα (προβλήματα) σε αυτό το περιστατικό», είπε.
«Μια πρόσκρουση με πουλί δεν προκαλεί πλήρη αποτυχία των συστημάτων»
Στην θεωρία αυτή συμφωνεί και ο καθηγητής Νταγκ Ντρέρι του Central Queensland University.
«Ένα χτύπημα πουλιού σε έναν κινητήρα δεν θα προκαλούσε την πλήρη αποτυχία όλων των συστημάτων, μπορεί να πετάξει ένα 737 με έναν κινητήρα. Αν επρόκειτο να κάνει μια προσγείωση στην κοιλιά, θα το επιβραδύνει ώστε απλώς να σταματήσει την ταχύτητα. Αλλά αυτό το πράγμα κατέβαινε στην πίστα με πολλή ενέργεια» σημείωσε.
«Γιατί πήγαιναν τόσο γρήγορα», αναρωτήθηκε. «Υπάρχουν πολλά περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις σε αυτό το σημείο».
Την ίδια στιγμή, έχει προκαλέσει μεγάλη συζήτηση η ύπαρξη του τοιχίου στο τέλος του διαδρόμου. Αρκετοί ειδικοί τονίζουν πως δεν θα έπρεπε να υπάρχει τέτοια κατασκευή στο σημείο αυτό και γίνονται έρευνες για τους λόγους για τους οποίους τοποθετήθηκε εκεί.
«Κανονικά, στο τέλος ενός διαδρόμου, δεν υπάρχει τέτοιο στέρεο εμπόδιο – είναι αντίθετο με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας της αεροπορίας. Η εν λόγω κατασκευή προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους και τη φωτιά. Έξω από το αεροδρόμιο, συνήθως υπάρχουν μόνο φράχτες, οι οποίοι είναι μαλακοί και δεν προκαλούν σημαντική ζημιά. Το αεροπλάνο θα μπορούσε να γλιστρήσει περισσότερο και να σταματήσει φυσικά. Η περιττή δομή είναι πολύ λυπηρή» αναφέρει ο Κιμ Κουάνγκ Ιλ, καθηγητής αεροναυτικής του Πανεπιστημίου Σίλλα και πρώην πιλότος.
Τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας, σε συνεργάσία με τις πυροσβεστικές Αρχές, έδωσαν το χρονοδιάγραμμα της τραγωδίας, το οποίο δημοσίευσε το Reuters (με τοπική ώρα Ν. Κορέας).
Αναλυτικά:
8:54 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας του αεροδρομίου Muan επιτρέπει στο αεροσκάφος να προσγειωθεί στον διάδρομο 01
8:57 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας δίνει το σήμα «προσοχή – πουλί, δραστηριότητα».
8:59 π.μ. – Ο πιλότος της πτήσης 7C2216 αναφέρει χτύπημα πουλιού, κηρύσσει έκτακτη ανάγκη «Mayday Mayday Mayday Mayday» και «Bird strike, bird strike, go-around» (χτύπημα σε πουλί, χτύπημα σε πουλί, κάνω στροφή).
9:00 π.μ. – Η πτήση 7C2216 ξεκινάει αναστροφή και ζητάει άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 19, ο οποίος είναι με προσέγγιση από το αντίθετο άκρο του μοναδικού διαδρόμου του αεροδρομίου.
9:01 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας επιτρέπει την προσγείωση στον διάδρομο προσγείωσης 19.
9:02 π.μ. – Η πτήση 7C2216 έρχεται σε επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης σε περίπου 1.200 μέτρα του διαδρόμου, ο οποίος έχει μήκος 2.800 μέτρα.
9:02:34 π.μ. – Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ειδοποιεί τη μονάδα διάσωσης της πυροσβεστικής του αεροδρομίου για «καμπανάκι συντριβής».
9:02:55 π.μ. – Η πυροσβεστική μονάδα διάσωσης του αεροδρομίου ολοκληρώνει την ανάπτυξη του εξοπλισμού διάσωσης.
9:03 π.μ. – Η πτήση 7C2216 συντρίβεται σε ανάχωμα μετά από υπέρβαση του διαδρόμου προσγείωσης.
9:10 π.μ. – Το υπουργείο Μεταφορών λαμβάνει μια αναφορά για το ατύχημα από τις αρχές του αεροδρομίου.
9:23 π.μ. – Ένας άνδρας διασώθηκε και μεταφέρθηκε σε προσωρινές ιατρικές εγκαταστάσεις.
9:38 π.μ. – Το αεροδρόμιο Muan κλείνει.
9:50 π.μ. – Ολοκληρώθηκε η διάσωση ενός δεύτερου ατόμου από το εσωτερικό του ουραίου τμήματος του αεροπλάνου.
Διαβάστε επίσης:
Ο Μπάιντεν ανακοίνωσε νέα στρατιωτική βοήθεια 2,5 δισεκ. δολαρίων για την Ουκρανία
ΚΟΣΜΟΣ | topontiki.gr