Δύο χρόνια μετά την παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) και τέσσερα χρόνια μετά την παράδοση των τριών προηγούμενων (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), σε λειτουργία τίθενται οι πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στους έξι παραπάνω σταθμούς.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, από σήμερα τίθεται σταδιακά σε λειτουργία ο εξοπλισμός του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που περιλαμβάνει τις ηλεκτρονικές πύλες εισόδου/εξόδου στους έξι σταθμούς της γραμμής 3 του Μετρό, και τα νέα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στους παραπάνω σταθμούς καθώς και στις στάσεις του Τραμ προς Πειραιά.
Ειδικότερα, ο νέος αναβαθμισμένος εξοπλισμός περιλαμβάνει:
73 ηλεκτρονικές πύλες εισόδου/εξόδου με βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και ασφάλειας, καθώς και 6 κέντρα διαχείρισης και μετάδοσης δεδομένων.
46 συσκευές αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων ATH.ENA Ticket και καρτών ATH.ENA Card στους σταθμούς του Μετρό (μία εξ αυτών ανά σταθμό θα διαθέτει ηχητική καθοδήγηση σε ελληνικά και αγγλικά).
20 συσκευές αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων και καρτών στις στάσεις του Τραμ, με οπτική καθοδήγηση σε 6 γλώσσες.
Μέσω των νέων πυλών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου υπάρχουν ελπίδες για περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής στο δίκτυο του Μετρό χάρη στα βελτιωμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας.
Σε αυτά περιλαμβάνεται το μεγαλύτερο ύψος των πυλών που φτάνει τα 1,80 μέτρα ώστε να αποτρέπεται η υπερπήδησή τους αλλά και οι ειδικοί αισθητήρες για την ανίχνευση των επιβατών που διέρχονται χωρίς να επικυρώνουν το εισιτήριό τους.
Στους έξι σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά, όπως και στις νέες στάσεις του Τραμ λειτουργούσε μέχρι και σήμερα προσωρινός εξοπλισμός ηλεκτρονικού εισιτηρίου χωρίς πύλες, αφού κατά τα εγκαίνιά τους δεν είχε ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός του ΟΑΣΑ.
Ενισχυμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας
Οπως αναφέρει και το athenstransport.com σύμφωνα και με τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, οι νέες πύλες που τοποθετούνται στους σταθμούς του Μετρό θα έχουν ύψος εμποδίων που θα φτάνει τα 1,80 μέτρα (το κυρίως σώμα της πύλης θα έχει ύψους 1,20 μέτρα), με τα πετάσματα να είναι κατασκευασμένα από γυαλί ασφαλείας (safety glass).
Το μήκος διέλευσης της πύλης θα είναι επίσης μεγαλύτερο των παλαιότερων πυλών αφού θα φτάνει τα 2 μέτρα.
Μέσω υπέρυθρων αισθητήρων σε διαφορετικά σημεία της κάθε πύλης θα ανιχνεύεται η παρουσία και ασφαλή διέλευσης ατόμων για την ασφάλειά τους αλλά και για την αποτροπή διέλευσης ατόμων επιβατών χωρίς επικύρωση εισιτηρίου.
Τόσο σε επίπεδο σταθμού όσο και σε επίπεδο φορέα (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ) θα υπάρχει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τις διελεύσεις από τις πύλες χωρίς την επικύρωση εισιτηρίου.
Επιπλέον, θα παρέχονται ακριβή στοιχεία μέτρησης επιβατών με επικύρωση και χωρίς επικύρωση.
Διαβάστε επίσης
ΕΛΛΑΔΑ | topontiki.gr