Εκτός λεωφορειολωρίδων μένουν τελικά τα ταξί, τουλάχιστον αυτά που φέρουν επιβάτες, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε το πρωί του Σαββάτου (31.5.2025) στη Βουλή για την αναθεώρηση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ τα έμφορτα ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να εισέρχονται μόνο για ελάχιστα δευτερόλεπτα στη λεωφορειολωρίδα των μέσων μαζικής μεταφοράς, αποκλειστικά και μόνο για να επιβιβάσουν ή να αποβιβάσουν κόσμο. Την ίδια ώρα ελεύθερη θα είναι η κίνηση των ταξί στις λωρίδες των λεωφορείων μόνον εφόσον αυτά είναι μηδενικών ρύπων ή μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.
- Advertisement -
Όπως αναφέρει το άρθρο 55 στις λεωφορειολωρίδες η στάση επιβατικών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) επιτρέπεται «για το απολύτως εύλογο χρονικό διάστημα, εφόσον δεν παρακωλύεται η κυκλοφορία των μέσων δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) δευτερόλεπτα, και μόνο με σκοπό την επιβίβαση και αποβίβαση. Ειδικότερα, η αποβίβαση επιτρέπεται μόνο όπισθεν του λεωφορείου, ώστε να μην παρακωλύεται η απρόσκοπτη κυκλοφορία αυτού».
Παράλληλα, θεσπίζεται για πρώτη φορά η δυνατότητα να κυκλοφορούν στη λεωφορειολωρίδα έμφορτα επιβατικά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ) αυτοκίνητα για τη μεταφορά ατόμων με αναπηρία, καθώς και έμφορτα ταξί μηδενικών ρύπων.
Την ίδια ώρα έγινε γνωστό, πως η παραβίαση των διατάξεων τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ.
Διαβάστε αναλυτικά όλο το νομοσχέδιο
Στο ίδιο νομοσχέδιο γίνεται σαφές πως οι λεωφορειολωρίδες όπως και η χάραξή του είναι αρμοδιότητας των Ο.Α.Σ.Α. και Ο.Σ.Ε.Θ., και γίνεται με βάση μελέτες που εκπονούνται από τους δύο Οργανισμούς για τα μέτρα προτεραιότητας των δημόσιων ΜΜΜ έναντι των λοιπών οχημάτων, καθώς επίσης για την εγκατάσταση ειδικών σημάνσεων και για κάθε μέτρο που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών και την ασφαλή και άνετη διακίνηση των επιβατών.
Η υλοποίηση της σήμανσης, η τοποθέτηση και συντήρηση των διαχωριστικών μέσων ανήκουν στην αρμοδιότητα των εποπτευόμενων από αυτό Οργανισμών που βαρύνονται και με τις σχετικές δαπάνες.
Στα άκρα η κόντρα οδηγών ταξί και Κυρανάκη
Σημειώνεται πως την περασμένη Τετάρτη και Πέμπτη οι οδηγοί ταξί πραγματοποίησαν 48ωρη απεργία, ζητώντας να συναντηθούν με τον υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη. Ωστόσο, όταν την Πέμπτη έφτασαν έξω από το υπουργείο, το υπουργείο διεμήνυσε πως μια τέτοια συνάντηση θα είναι εφικτή χωρίς την παρουσία του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλου.
Τα όρια ταχύτητας
Εκτός του ζητήματος των ταξί ο νέος ΚΟΚ αναφέρεται και στα όρια ταχύτητας. Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές ορίζεται σε 30 χλμ./ώρα. Σε μονόδρομους με τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας ή δρόμους διπλής κατεύθυνσης με τουλάχιστον δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, το όριο ορίζεται σε 50 χλμ./ώρα. Εκτός κατοικημένων περιοχών, τα όρια ποικίλουν ανά τύπο οχήματος από 70-130 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομους, 70-110 χλμ/ώρα σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, και 60-90 χλμ/ώρα στο λοιπό οδικό δίκτυο.
To άρθρο Κατατέθηκε στη Βουλή ο νέος ΚΟΚ: Εκτός λεωφορειολωρίδων τα ταξί – Σε ποιες περιπτώσεις θα επιτρέπεται δημοσιεύτηκε στο NewsIT .