Αρρυθμίες έχει προκαλέσει στο αεροδρόμιο της Αθήνας, Έλ. Βενιζέλος αλλά και στα περιφερειακά, το καθεστώς «go slow» στο οποίο βρίσκονται από το πρωί οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, με δεκάδες πτήσεις να παρουσιάζουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Στη σκιά εργασιακών ζητημάτων όπως η υποστελέχωση, ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός και η υπερεργασία, καθώς υπάρχει πρόθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να αυξήσει το ωράριο εργασίας, οι ελεγκτές αποφάσισαν αιφνιδιαστικά να εξυπηρετούν λιγότερες από τις προγραμματισμένες πτήσεις – η διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς-, ωστόσο πρόκειται παράλληλα για πιστή τήρηση των ονομαστικών χωρητικοτήτων των Μονάδων.
Η κινητοποίηση έχει επηρεάσει την ομαλή ροή των πτήσεων που πραγματοποιούνται στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Επί του παρόντος, έχουν σημειωθεί μόνο καθυστερήσεις και όχι ακυρώσεις πτήσεων ενώ όσο προχωρά η μέρα δεν αποκλείεται ο χρόνος των καθυστερήσεων να μεγαλώσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 8 το πρωί έως και τις 12:00, οι πτήσεις αναχωρούν με καθυστέρηση έως και 2 ώρες, τόσο οι διεθνείς όσο και του εσωτερικού.
Υπενθυμίζεται ότι αυτή την περίοδο στο Ελ. Βενιζέλος ο αριθμός των πτήσεων συνολικά ανέρχεται σε 800 με 900 σε καθημερινή βάση. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες εάν η κινητοποίηση συνεχιστεί και τις επόμενες μέρες καθώς και τις επιπτώσεις που αυτή θα έχει στη ροή των πτήσεων, ειδικά ενόψει Σαββατοκύριακου.
«Η κυβέρνηση προσπαθεί να “μπαλώσει” τα προβλήματα υποσχόμενη διάφορα μπόνους και προετοιμάζοντας νομοθετήματα για επιπλέον υπερεργασία πίσω από κλειστές πόρτες χωρίς διαβούλευση, όταν το προσωπικό εργάζεται ήδη πέραν των ορίων των δυνατοτήτων του» σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Γιώργος Καραμέρος.
Παράλληλα υποστηρίζει ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της χώρας μας, έχουν από τους υψηλότερους, αν όχι τον υψηλότερο, μέσο όρο ηλικίας, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο επιτακτική την άμεση ενίσχυση του προσωπικού μέσω νέων προσλήψεων.
«Δεν προχώρησαν λοιπόν σε “λευκή απεργία” όπως διαρρέει το υπουργείο αλλά σε πιστή τήρηση των ονομαστικών χωρητικοτήτων των Μονάδων. Η προσγείωση και η απογείωση των αεροπλάνων αλλά και η κίνηση τους στον εναέριο χώρο έχουν κανόνες, συγκεκριμένο ATC Capacity ανά περίπτωση και χρειάζονται σωστή οργάνωση, την απαραίτητη στελέχωση και βεβαίως σύγχρονο εξοπλισμό» αναφέρει.
Παράλληλα, καλεί την κυβέρνηση να μην κρύβεται πίσω από διαρροές και την αγανάκτηση των επιβατών, αλλά να προχωρήσει άμεσα σε:
Πρόσληψη Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας για την πλήρη στελέχωση όλων των μονάδων και τη στελέχωση όλων των βαρδιών σε όλες τις μονάδες εναέριας κυκλοφορίας με τουλάχιστον δύο (2) άτομα (στα αεροδρόμια διαδικασιακού ελέγχου).
Εφαρμογή στην πράξη συστήματος για τη διαχείριση και την πρόληψη της κόπωσης των Ελεγκτών, καθώς και συστήματος διαχείρισης στρες λόγω κρίσιμων συμβάντων, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Γιώργου Καραμέρου
Από νωρίς το πρωί της Παρασκευής 27 Σεπτεμβρίου το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, το Ελευθέριος Βενιζέλος, βρίσκεται σε καθεστώς «go slow», με δεκάδες πτήσεις να παρουσιάζουν μεγάλες καθυστερήσεις. Παρόμοια δυσλειτουργία καταγράφεται και στα περιφερειακά αεροδρόμια.
Χιλιάδες επιβάτες ταλαιπωρούνται καθώς η κυβέρνηση Μητσοτάκη αγνοεί τα δίκαια και επείγοντα αιτήματα όλων των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Η επικίνδυνη υπερεργασία, η υποστελέχωση και ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός απειλούν την ασφάλεια στην εναέρια κυκλοφορία και οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν προειδοποιήσει επανειλημμένως την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τα ανωτέρω.
Η κυβέρνηση, όμως, προσπαθεί να «μπαλώσει» τα προβλήματα υποσχόμενη διάφορα μπόνους και προετοιμάζοντας νομοθετήματα για επιπλέον υπερεργασία πίσω από κλειστές πόρτες χωρίς διαβούλευση, όταν το προσωπικό εργάζεται ήδη πέραν των ορίων των δυνατοτήτων του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της χώρας μας, έχουν από τους υψηλότερους, αν όχι τον υψηλότερο, μέσο όρο ηλικίας, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο επιτακτική την άμεση ενίσχυση του προσωπικού μέσω νέων προσλήψεων, πολλώ δε μάλλον, όταν από τη στιγμή του διορισμού των νεοπροσληφθέντων μέχρι την πλήρη επιχειρησιακή τους ένταξη σε κάποιες μονάδες, όπως το ΚΕΠΑΘΜ, μεσολαβούν έως και 5 χρόνια, λόγω των απαιτητικών εκπαιδεύσεων.
Δεν προχώρησαν λοιπόν σε «λευκή απεργία» όπως διαρρέει το υπουργείο αλλά σε πιστή τήρηση των ονομαστικών χωρητικοτήτων των Μονάδων. Η προσγείωση και η απογείωση των αεροπλάνων αλλά και η κίνηση τους στον εναέριο χώρο έχουν κανόνες, συγκεκριμένο ATC Capacity ανά περίπτωση και χρειάζονται σωστή οργάνωση, την απαραίτητη στελέχωση και βεβαίως σύγχρονο εξοπλισμό.
Η Κυβέρνηση να μην κρύβεται πίσω από διαρροές και την αγανάκτηση των επιβατών. Να προχωρήσει άμεσα σε:
1. Πρόσληψη Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας για την πλήρη στελέχωση όλων των μονάδων και τη στελέχωση όλων των βαρδιών σε όλες τις μονάδες εναέριας κυκλοφορίας με τουλάχιστον δύο (2) άτομα (στα αεροδρόμια διαδικασιακού ελέγχου).
2. Εφαρμογή στην πράξη συστήματος για τη διαχείριση και την πρόληψη της κόπωσης των Ελεγκτών, καθώς και συστήματος διαχείρισης στρες λόγω κρίσιμων συμβάντων, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς.
Διαβάστε επίσης:
Σοκαριστικό περιστατικό στην Αλεξανδρούπολη: 5χρονος θύμα βιασμού από παιδιά στο νηπιαγωγείο
ΣΥΡΙΖΑ: Η συγκάλυψη της υπόθεσης του Μουχαμάντ Καμνράν Ασίκ είναι η νέα κυνικότητα της ασυδοσίας
Φωτιά στη Νάξο – Επί τόπου η Πυροσβεστική και εναέρια μέσα
ΕΛΛΑΔΑ | topontiki.gr