Οι πολυαναμενόμενες εκπτώσεις της Black Friday ξεκίνησαν στις ΗΠΑ, σε ένα οικονομικό πλαίσιο που παραμένει θετικό, όμως την ώρα που οι περισσότεροι καταναλωτές συνεχίζουν να νιώθουν τις επιπτώσεις τριών συναπτών ετών πληθωρισμού λόγω της πανδημίας Covid-19.
Ορισμένα καταστήματα άνοιξαν από χθες το βράδυ, όπως το εμπορικό κέντρο Citadel, κοντά στο Λος Άντζελες, στην Καλιφόρνια (δυτικά), το οποίο παρέμεινε ανοικτό ολόκληρη τη νύχτα για να υποδεχθεί τους πελάτες που έχουν επιδοθεί “στο κυνήγι” των καλύτερων προσφορών.
«Έχουμε μια μεγάλη πελατεία τουριστών, ανθρώπων που ταξιδεύουν αεροπορικώς από διαφορετικές χώρες, επομένως ανοίγουμε στις 20.00 το βράδυ, προκειμένου να δώσουμε τη δυνατότητα πρόσβασης νωρίτερα για την Black Friday, ακόμα κι αν έχουμε προσφορές εδώ και περίπου 2 εβδομάδες», είπε στο AFP ο Τζούνιορ Μπόλντεν, εργαζόμενος στο εμπορικό κέντρο.
Αυτό ακριβώς έκανε ο Μάριο Κλεμέντε, ένας Μεξικανός τουρίστας που ήρθε από την Γουαδαλαχάρα (δυτικά), ο οποίος ταξίδεψε καταρχάς «για την εμπειρία, όμως βρήκαμε επίσης πολύ καλές τιμές. Σε σύγκριση με το Μεξικό, είναι πολύ φθηνότερα να έρθουμε εδώ. Είναι πιο οικονομικά ακόμα κι αν λάβουμε υπόψη το ξενοδοχείο και την πτήση».
Όμως, πολλοί πελάτες είναι κυρίως ντόπιοι, οι οποίοι ήλπιζαν να αποφύγουν τα μεγάλα πλήθη που αναμένονταν σήμερα, όπως στην περίπτωση του Τζάιντεν και της Μαρία, ενός ζευγαριού που ζει στο Λος Άντζελες, το οποίο «πίστευε πως όλος ο κόσμος θα ερχόταν αύριο, όμως προφανώς αυτό δεν συνέβη! Η ατμόσφαιρα είναι πυρετώδης σήμερα!».
Η Ομοσπονδία Λιανικής των ΗΠΑ (NRF) εξέφρασε την αισιοδοξία της σήμερα, αναμένοντας περισσότερους από 183 εκατομμύρια πελάτες που θα σπεύσουν στα καταστήματα στο σύνολο του Σαββατοκύριακου, ένας αριθμός ρεκόρ.
Στο σύνολο της περιόδου των εκπτώσεων, η οποία εκτείνεται έως τη Δευτέρα με τη Cyber Monday, η NRF αναμένει μία άνοδο μεταξύ 2,5% και 3,5% σε σύγκριση με το 2023, ήτοι ένας αναμενόμενος κύκλος εργασιών για τους εμπόρους μεταξύ 979 και 989 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι καταναλωτές αναζητούν επομένως τις πιο συμφέρουσες τιμές και ορισμένα καταστήματα όπως η αλυσίδα Target ξεκινούν, τα τελευταία χρόνια, τις προσφορές της “Black Friday” από τον Οκτώβριο.
Η Black Friday, η επόμενη ημέρα της Πέμπτης των Ευχαριστιών, αποτελεί παραδοσιακά το εναρκτήριο λάκτισμα για την περίοδο των αγορών για τις γιορτές του τέλους του έτους στις ΗΠΑ.
Η δυσφορία των αμερικανικών νοικοκυριών απέναντι στον πληθωρισμό αποτέλεσε έναν από τους λόγους της νίκης του Ντόναλντ Τραμπ, στις εκλογές της 5ης Νοεμβρίου.
Έπειτα από μια μακρά περίοδο πληθωρισμού, «οι καταναλωτές μας λένε ότι ο προϋπολογισμός του παραμένει στενός», δήλωνε ο Μπράιαν Κόρνελ, διευθύνων σύμβουλος της Target σε αναλυτές στις αρχές του μήνα.
«Γίνονται όλο και πιο εφευρετικοί στις αγοραστικές συμπεριφορές τους, περιμένοντας έως την τελευταία στιγμή να κάνουν αγορές, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στις καλές προσφορές και ψωνίζοντας όταν τις βρουν», είχε εξηγήσει.
Η τιμή της βενζίνης, εντούτοις, μειώθηκε, όπως και εκείνη ορισμένων διατροφικών προϊόντων, επισημαίνουν οικονομολόγοι, διακρίνοντας σε αυτό μία ευπρόσδεκτη στήριξη για το πορτοφόλι των νοικοκυριών.
Τα νοικοκυριά με τα χαμηλότερα εισοδήματα επλήγησαν περισσότερο από τον πληθωρισμό, όμως η κατάσταση φαίνεται πως αλλάζει.
«Για πρώτη φορά από το 2021 ενδεχομένως», όταν ο πληθωρισμός ξεκίνησε να αυξάνεται, «φαίνεται πως τα πραγματικά εισοδήματά τους αυξάνονται εντέλει», δήλωσε ο γενικός γραμματέας των καταστημάτων Burlington Stores Μάικλ Ο΄ Σάλιβαν, κατά τη διάρκεια μιας σύσκεψης αυτήν την εβδομάδα.
Ορισμένες από τις υψηλότερες αγορές της αλυσίδας καταγράφηκαν στα καταστήματα που βρίσκονται σε περιοχές με χαμηλά εισοδήματα, υπογράμμισε ο ίδιος.
«Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι εφόσον τα πραγματικά εισοδήματά τους σταθεροποιήθηκαν και άρχισαν να αυξάνονται (αυτοί οι καταναλωτές) ξόδευαν περισσότερο», συμπλήρωσε.
Βέβαια, η Black Friday δεν αφορά μόνο φθηνές τηλεοράσεις, κονσόλες παιχνιδιών σε χαμηλές τιμές και φορητούς υπολογιστές. Έχει επίσης να κάνει με… χάπια αδυνατίσματος και μπλουζάκια με τον Ντόναλντ Τραμπ.
Φέτος, ακροδεξιοί εξτρεμιστές, οπαδοί του MAGA (Make America Great Again) και συνωμοσιολόγοι έχουν εισβάλλει στην Black Friday για να προσπαθήσουν να πείσουν τους οπαδούς τους να αγοράσουν μη δοκιμασμένα συμπληρώματα υγείας, αστείες κούπες και όπλα, μα πολλά πολλά όπλα.
Αντί να διαφημίζονται στις κύριες διαδικτυακές αγορές που προσφέρονται από ιστότοπους όπως η Google ή το Facebook, αυτές οι ομάδες στοχεύουν στο κοινό τους σε περιθωριακές και εναλλακτικές διαδικτυακές πλατφόρμες. Χώροι όπως το Gab, ένα κοινωνικό δίκτυο φιλικό προς τους ρατσιστές που ανήκει από έναν χριστιανό εθνικιστή. Ή το Telegram, όπου οι αρνητές των εκλογών και οι νεοναζιστικές ομάδες βρίσκονται δίπλα-δίπλα, παρά τις νέες αλλαγές απορρήτου που εισήχθησαν φέτος. Και φυσικά, το Truth Social του ίδιου του Τραμπ, όπου μπορούν να βρεθούν οι πιο αφοσιωμένοι ακόλουθοί του.
Η Gab και η Truth Social δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα του WIRED να σχολιάσουν. Ο εκπρόσωπος του Telegram, Remi Vaughn, δήλωσε ότι οι διαφημίσεις που τοποθετούνται μέσω της πλατφόρμας Telegram Ads ελέγχονται πριν εμφανιστούν.
Διαβάστε επίσης:
Ιστορική ψήφος υπέρ του υποβοηθούμενου θανάτου στο βρετανικό κοινοβούλιο
Εκκενώθηκε σταθμός του Βερολίνου – Συνελήφθη άνδρας με αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό
ΚΟΣΜΟΣ | topontiki.gr