Ένα εξοργιστικό περιστατικό συνέβη στο Μεσολόγγι όπου μαθητής της Γ’ Λυκείου που έχει αυτισμό και είναι παιδί μονογονεϊκής οικογένειας αν θέλει να συνεχίσει την φοίτησή του στο ΕΠΑΛ Μεσολογγίου θα πρέπει να μετακομίσει με τη μητέρα του σε άλλη μακρινή πόλη.
Οι πρώτες μέρες της νέας σχολικής χρονιάς σημαδεύτηκαν από κινητοποιήσεις εναντίον των συγχωνεύσεων τμημάτων με τους γονείς να ζητούν να καλυφθούν τα κενά και καταγγέλλουν το υπουργείο Παιδείας ότι αντιμετωπίζει τα παιδιά σαν αριθμούς.
Στο Μεσολόγγι, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου, το τμήμα πληροφορικής του ΕΠΑΛ θα κλείσει λόγω μικρού αριθμού μαθητών.
Αυτό είναι το τμήμα που παρακολουθεί ένας μαθητής της Γ’ Λυκείου που έχει αυτισμό και είναι παιδί μονογονεϊκής οικογένειας. Ως εκ τούτου, το παιδί είναι αναγκασμένο στην τελευταία του σχολική χρονιά να αλλάξει σχολείο καθώς κλείνει το τμήμα πληροφορικής στο σχολείο που φοιτούσε μέχρι πέρσι.
Το πρόβλημα όμως είναι ακόμα μεγαλύτερο καθώς δεν αφορά μόνο την επίπτωση που θα έχει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στην ψυχαγωγία του αλλά και το γεγονός πως θα πρέπει να… μεταναστεύσει.
Ο λόγος είναι πως θα πρέπει να εγγραφεί στο αντίστοιχο τμήμα που λειτουργεί στο Αγρίνιο, ή στη Ναύπακτο. Ακόμα χειρότερο είναι το σενάριο πως ίσως να επιστρέψει στη Β’ Λυκείου και να αλλάξει μαθησιακό αντικείμενο, όπου του πρότεινε το σχολείο του.
Καθηγητές του σχολείου που φοιτά ο μαθητής ζητούν με ανοικτή επιστολή του να βρεθεί άμεσα λύση, αναφέροντας χαρακτηριστικά «Ζητείται για τον Άγγελο ανθρωπιά! Ορθά μέχρι χθες επικροτούσαμε πανηγυρίζοντας τις συγκινητικές προσπάθειες των Ελλήνων αθλητών στους Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Η μία όψη του νομίσματος… Η άλλη όψη, η ανάλγητη, εξελίσσεται αυτές τις μέρες στο Μεσολόγγι. Σ’ ένα από τα πολλά τμήματα που κλείνει πανελληνίως το ΥΠΕΠΘ στα ΕΠΑΛ λόγω μικρού αριθμού μαθητών, είναι και αυτό της Γ Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Μεσολογγίου. Μόνο που σε αυτό το τμήμα φοιτά μια ιδιαίτερη περίπτωση μαθητή ο Άγγελος. Ο εν λόγω μαθητής ανήκει στην κατηγορία των Ανθρώπων Με Αναπηρία, ήτοι στο φάσμα του Αυτισμού με 67%. Επιπλέον είναι μέλος μονογονεϊκης οικογένειας (ο πατέρας του δεν βρίσκεται στη ζωή), ενώ και η αδερφή του έχει Βαριά Νοητική Υστέρηση σε ποσοστό 85%. Σε μια καλώς ευνοούμενη πολιτεία που στοιχειωδώς παρέχει ανθρωπιστική παιδεία, θα έπρεπε το τμήμα αυτό να λειτουργήσει ακόμη και μόνο με τον Άγγελο! Δυστυχώς όμως ισχύει το αντίθετο. Αν εφαρμοστεί η απόφαση, τότε ο Άγγελος αντί να επιβραβευθεί για την αξιέπαινη προσπάθεια που τον έφερε στη Γ Λυκείου, τιμωρείται! Γιατί αφού δεν μπορεί να μετακινηθεί στο Αγρίνιο ή στην Ναύπακτο για να μην επιδεινωθεί η κατάσταση του – κάτι που δεν το επιτρέπει άλλωστε η μητέρα του – θα πρέπει να επαναλάβει την Β τάξη που πέρυσι επιτυχώς ολοκλήρωσε σε άλλο τομέα. Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου.
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Μεσολογγίου. Λάβαμε ομόφωνες αποφάσεις ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ της μη έγκρισης λειτουργίας του τμήματος της Γ Πληροφορικής του ΕΠΑΛ Μεσολογγίου για φέτος. Δυστυχώς όμως έως σήμερα οι αρμόδιοι κωφεύουν. Καταθέτω ΥΣΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΗ Προς κάθε Ευαίσθητο Άνθρωπο και Συνάνθρωπο. Ιδίως προς εκείνους που κατέχουν αιρετές υπεύθυνες θέσεις ή ασκούν λειτούργημα.
Ασκείστε ΤΩΡΑ τη μέγιστη επιρροή σας. Στηρίξτε έμπρακτα τη ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ του Άγγελου. Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ δεν είναι μόνο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ και ΑΡΙΘΜΟΙ! Με την ελπίδα πως ως πολιτεία και κοινωνία δεν έχουμε πιάσει τόσο πάτο…
Κατσούλης Παναγιώτης Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑΛ Μεσολογγίου.
Διαβάστε επίσης:
ΕΛΛΑΔΑ | topontiki.gr