Λίγα εικοσιτετράωρα πριν τα εγκαίνια του Μετρό της Θεσσαλονίκης ο υπουργός Μεταφορών και υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3 αναφέρθηκε στην εντατική προσπάθεια που έγινε το τελευταίο ενάμιση χρόνο προκειμένου το έργο να παραδοθεί στους πολίτες προς χρήση στις 30 Νοεμβρίου.
«Είμαστε έτοιμοι και ολοκληρώνουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες. Δεν θα έχουμε αρνητικές εκπλήξεις. Υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες και ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε» είπε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός και σημείωσε ότι εξαιτίας όλων των καθυστερήσεων ο συνολικός προϋπολογισμός μαζί με την επέκταση, τους τόκους και τα δάνεια, θα ανέλθει σε 3 δισ ευρώ.
«Πέρασαν δέκα πρωθυπουργοί και αντίστοιχοι υπουργοί. Είναι ένα έργο που εξαιτίας παλινδρομιών, καθυστερήσεων, εκτάκτων γεγονότων, στοίχισε πολύ περισσότερο από τον αρχικό προϋπολογισμό. Το Μετρό θα λειτουργήσει για το σύνολο της κοινωνίας, για όλους τους πολίτες» επισήμανε και πρόσθεσε ότι για λίγες μέρες μετά τα εγκαίνια, οι μετακινήσεις των πολιτών θα είναι δωρεάν.
Σχετικά με τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων του Μετρό στο αεροδρόμιο και τη δυτική Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε: «αυτή τη στιγμή έχουμε μόνο σχεδιάσει και δεν έχουμε αποφασίσει πώς θα κινηθούμε ώστε να αναζητήσουμε χρηματοδότηση. Μελλοντικά μπορεί να χρησιμοποιηθούν ευρωπαϊκά κονδύλια. Το θέμα είναι να υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος για να χρηματοδοτηθούν».
Η διαδρομή του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία θα διαρκεί μόλις 17 λεπτά, χρόνος που υπό άλλες συνθήκες είναι δυνατός μόνο τον Αύγουστο ή αργά τη νύχτα.
Με την προσθήκη του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο χρόνος μετακίνησης από περιοχές όπως η Βούλγαρη προς το κέντρο θα μειωθεί σε περίπου 12 λεπτά.
Η απαλλαγή από τη συμφόρηση στους δρόμους και η σταθερή διάρκεια διαδρομών, ανεξάρτητα από καιρικές ή κυκλοφοριακές συνθήκες, θα μειώσει το άγχος και θα εξοικονομήσει χρόνο για χιλιάδες Θεσσαλονικείς.
Το κόστος του εισιτηρίου του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι 0,60 λεπτά του ευρώ (για τους πρώτους 6 μήνες) με διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά, αντίστοιχο με αυτό των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, ενώ προγραμματίζεται άμεσα ενιαίο εισιτήριο για τα δύο μέσα.
Οι συρμοί θα έχουν συχνότητα δρομολογίων κάθε 3,5 λεπτά στις ώρες αιχμής, με δυνατότητα μείωσης σε 90 δευτερόλεπτα μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Οι σταθμοί διαθέτουν σύγχρονες υποδομές όπως κλιματισμό, οθόνες πληροφόρησης και κυλιόμενες σκάλες.
Οι πρώτοι 13 σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνουν τους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Μέχρι το 2025 θα προστεθούν 5 σταθμοί μέσω της επέκτασης προς Καλαμαριά (Καλαμαριά, Νομαρχία, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα), ενώ σχεδιάζονται επιπλέον γραμμές προς την δυτική Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο Μακεδονία.
Διαβάστε επίσης
Πότε αρχίζει το εορταστικό ωράριο Χριστουγέννων 2024-2025: Τρεις Κυριακές ανοιχτά
ΕΛΛΑΔΑ | topontiki.gr