Ακόμη ένα βήμα στον οδικό χάρτη αναδιάρθρωσης της φορολογικής διοίκησης ολοκληρώνεται με τη λειτουργία νέων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης στην Αττική, την ενσωμάτωση αρμοδιοτήτων περισσότερων ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και την έναρξη λειτουργίας του ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, οι μεταρρυθμίσεις συμπληρώνουν το πλάνο εκσυγχρονιστικών δράσεων της Ανεξάρτητης Αρχής και αναμένεται να αναβαθμίσουν σημαντικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων.
Ειδικότερα:
1. Μεταφέρονται στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ) Αττικής οι αρμοδιότητες φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών και μητρώου, καθώς και εφαρμογής των διατάξεων περί τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων από τις ΔΟΥ Α’ Αθηνών, Δ’ Αθηνών, Ηλιούπολης, Καλλιθέας και Νέας Ιωνίας.
Για θέματα που εμπίπτουν στις παραπάνω αρμοδιότητες, οι φορολογούμενοι εξυπηρετούνται ψηφιακά, από το ΚΕΦΟΔΕ Αττικής, στις εφαρμογές «Τα Αιτήματά μου» και «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.
2. Αρχίζει η λειτουργία των νέων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτηση Αττικής, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
ΔΟΥ Μετεξέλιξη
Ηλιούπολης 9η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, Λεωφ. Βουλιαγμένης 387 & 389, Ηλιούπολη (πρώην ΔΟΥ Ηλιούπολης)
Καλλιθέας 10η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, Ελευθερίου Βενιζέλου 195, Καλλιθέα (πρώην ΔΟΥ Καλλιθέας)
Νέας Ιωνίας 12η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, Λεωφ. Ηρακλείου 269, Νέα Ιωνία (πρώην ΔΟΥ Νέας Ιωνίας)
Α’ και Δ’ Αθηνών (Ενοποίηση) 1η Υπηρεσία Φορολογικής Εξυπηρέτησης, Αρτεμισίου 18-20, Αθήνα (στο κτίριο που στεγαζόταν η πρώην ΔΟΥ ΦΑΕ Αθηνών)
Επισημαίνεται ότι στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης παρέχονται υπηρεσίες:
– Παραλαβής κλειδαρίθμου και ΑΦΜ (για τις περιπτώσεις που οι φορολογούμενοι επιλέγουν την ταυτοποίηση με αυτοπρόσωπη παρουσία).
– Εξυπηρέτησης/καθοδήγησης των φορολογούμενων στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.
– Διαχείρισης θεμάτων σχετικά με την ακινησία των οχημάτων (επιβατικών και δίκυκλων ΙΧ), όπως παραλαβή δήλωσης ακινησίας σε περίπτωση οχημάτων αποβιωσάντων, άρση ακινησίας, διαβίβαση άδειας και πινακίδων για διαγραφή οχημάτων, καταχώρηση αναγκαστικών ακινησιών.
– Υποβολής αιτήματος, εκ μέρους του φορολογούμενου, στην πλατφόρμα «Τα αιτήματά μου», κατόπιν ταυτοποίησης και έγγραφης συναίνεσής του.
Η εξυπηρέτηση των φορολογούμενων στις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης θα γίνεται με:
– Ραντεβού, που θα κλείνουν ψηφιακά στην εφαρμογή «Τα Ραντεβού μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.
– Φυσική παρουσία.
3. Τίθεται σε λειτουργία το Κέντρο Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) Θεσσαλονίκης με τη σταδιακή μεταφορά των αρμοδιοτήτων φορολογίας μεταβίβασης περιουσίας και κατοχής ακινήτων των ΔΟΥ του νομού Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα:
– Μεταφέρονται στο ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης οι παραπάνω αρμοδιότητες από τις ΔΟΥ Αμπελοκήπων, Καλαμαριάς, Λαγκαδά και Ιωνίας Θεσσαλονίκης.
– Οι φορολογούμενοι θα εξυπηρετούνται ψηφιακά από το ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης στην εφαρμογή «Τα Αιτήματά μου», μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) ή μέσω της εφαρμογής για κινητές συσκευές myAADEapp.
– Η μεταφορά των παραπάνω αρμοδιοτήτων των υπόλοιπων ΔΟΥ του νομού Θεσσαλονίκης στο ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί στις 22/7 με τη μεταφορά των ΔΟY Δ’, Ε’, Ζ’ και ΦΑΕ Θεσσαλονίκης.
Επισημαίνεται ότι για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα ανωτέρω, οι φορολογούμενοι μπορούν να τηλεφωνούν στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ, στο +30 213 162 1000, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, από τις 08:00 έως τις 15:00.