Από καθαρή τύχη αποφεύχθηκε ακόμα μία τραγωδία στον σιδηρόδρομο όταν κορμός δέντρου εμβόλισε τον θάλαμο μηχανοδήγησης τρένου, με τον τελευταίο να σώζεται από… θαύμα.
Η αμαξοστοιχία 1531 (Χαλκίδα – Αθήνα) με ώρα αναχώρησης στις 05:03, στην οποία επέβαιναν 35 επιβάτες, προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών.
Οι φωτογραφίες που έχει αναρτήσει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, δείχνουν τον κορμό που τρύπησε το τζάμι και βρέθηκε μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης.
Όπως τον Φεβρουάριο του 2023, έτσι και αυτή τη φορά, επρόκειτο για δέντρα που είχαν καεί στη μεγάλη φωτιά της Αττικής το 2021 και τρία χρόνια μετά δεν έχουν απομακρυνθεί παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες των σιδηροδρομικών.
«Ξερό δέντρο προκάλεσε βραχυκύκλωμα»
Μάλιστα, σύμφωνα με τον Δήμο Ωρωπού, αμέσως μετά την πρόσκρουση στα πεσμένα δέντρα προκλήθηκε πυρκαγιά. Η φωτιά ξέσπασε «όταν ξερό δέντρο ξεριζώθηκε από τον αέρα και προκάλεσε βραχυκύκλωμα στα ηλεκτρικά καλώδια των γραμμών και ενώ ήδη οι μηχανοδηγοί μετά την έγκαιρη ακινητοποίηση του τρένου επιχειρούσαν να σβήσουν τη φωτιά με ίδια μέσα».
Πληρώματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της εθελοντικής ομάδας ΣΕΑΔ που ανήκει στον σχεδιασμό της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ωρωπού και βρίσκονταν σε ετοιμότητα, λόγω αυξημένου κινδύνου πυρκαγιάς στην περιοχή, έσπευσαν άμεσα στο σημείο που ακινητοποιήθηκε η αμαξοστοιχία 1531.
Συνεργεία του Δήμου έκοψαν τα δέντρα για να γίνει άμεσα η αποκατάσταση των δρομολογίων.
Είχαν προειδοποιήσει οι μηχανοδηγοί
Οι μηχανοδηγοί είχαν προειδοποιήσει με εξώδικο που είχαν αποστείλει στον ΟΣΕ και τη Hellenic Train για τα συνεχιζόμενα προβλήματα στο δίκτυο και τη μηχανοδήγηση στα… τυφλά, κάνοντας ειδική αναφορά στο ζήτημα της βλάστησης και των κορμών και προειδοποιώντας για το ενδεχόμενο νέων ατυχημάτων.
Μάλιστα, όπως επισήμανε στο «ethnos.gr» ο γενικός γραμματέας της ΠΕΠΕ, Αλέξανδρος Ιορδανίδης, σε ό,τι αφορά τους καθαρισμούς, δε φαίνεται να έχει αλλάξει κάτι αποτελεσματικά και υπάρχει μόνιμος κίνδυνος εξαιτίας των κορμών και της βλάστησης.
«Μόνο μέσα στο 2024 είχαμε έως τώρα τέσσερα περιστατικά σύγκρουσης: τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο, τον Μάρτιο και σήμερα. Στα τρία πρώτα υπήρξε και ελαφρύς τραυματισμός του μηχανοδηγού. Στο σημείο της σημερινής σύγκρουσης με τα καμένα δέντρα ο μηχανοδηγός είχε μηδενική ορατότητα δεδομένου ότι εκεί η γραμμή έχει συνεχόμενες καμπύλες και δεν υπάρχει χρόνος αντίδρασης».
Σύγκρουση συρμού με κορμούς
«Έχουμε λάβει διαβεβαιώσεις ότι θα έβγαιναν δύο εργολαβίες. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν έχουμε δει κάτι να αλλάζει. Τον περασμένο Μάιο μάλιστα ο ΟΣΕ μας κουνούσε το δάχτυλο να ενημερωθούμε για τα έργα αυτά. Ομως καθημερινά βλέπουμε τα αποτελέσματα. Όσο κι αν επιμένουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, η αλήθεια βρίσκεται στην καθημερινότητα και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μηχανοδηγοί και σταθμάρχες που δουλεύουν με τηλεγραφήματα και χωρίς συστήματα ασφαλείας», επισήμανε ο κ. Ιορδανίδης.
Διαβάστε επίσης:
ΕΛΛΑΔΑ | topontiki.gr